השב"כ עצר פעיל ימין נוסף בחשד להתארגנות קיצונית

לאחר מעצרו של מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, שירות הביטחון הכללי עצר פעיל ימין נוסף, אביתר סלונים, זאת בחשד למעורבותו בפעילות של התארגנות יהודית קיצונית (בארץ)

מאיר אטינגר בהארכת מעצרו, היום (צילום: Basel Awidat/Flash90)

לאחר מעצרו של מאיר אטינגר, הנחשב ליעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ ונכדו של הרב מאיר כהנא, שירות הביטחון הכללי עצר פעיל ימין נוסף - אביתר סלונים.

סלונים, אשר הורחק לאחרונה מיהודה ושומרון וירושלים, נעצר היום (שלישי) על ידי השב"כ במקום עבודתו במושב סמוך לבית שמש, זאת בשל חשד למעורבותו בפעילות של התארגנות יהודית קיצונית.

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בנצרת את מעצרו של מאיר אטינגר בחמישה ימים. הדיון בעניינו התקיים בדלתיים סגורות ובמהלכו הציגו נציגי המשטרה חומר חקירה שמוגדר חסוי. היום אמרו במערכת הביטחון כי מאיר אטינגר בן ה-23, הגה תכנית בשם "המרד", שמטרתה להבעיר את המזרח התיכון ולגרום לאנרכיה.

בתוך כך, ב"חדשות 2" דווח הערב כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר בצעד חריג מעצרים מנהליים כנגד שלושה פעילי ימין.

כזכור, בתחילת השבוע התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בעקבות הפיגוע בכפר דומא, בו נשרף למוות פעוט פלסטיני, כאשר החשד הוא כי מי שעומד מאחורי הרצח המחריד הם אנשי ימין קיצוניים. "הקבינט רואה במעשה ההצתה והרצח בכפר דומא פעולת טרור לכל דבר" נמסר בסיום הישיבה. במהלך הישיבה הוחלט להשתמש במעצרים מנהליים גם נגד פעילי טרור יהודים, מה שלא היה נהוג עד כה.

עוד נמסר כי "הקבינט מורה לגורמי הביטחון לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות. הקבינט אישר את המלצת הגורמים המקצועיים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים ולהפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם לצורך זה, לרבות שימוש במעצרים מנהליים במקרים המתאימים, באישור היועץ המשפטי לממשלה".

בנוסף, הקבינט הנחה לקדם בכנסת בדחיפות את הצעת חוק המאבק בטרור, שיחול גם על מחוללי טרור מסוג זה. עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הקבינט החליט להקים צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר