פעם מפעל ´אסם´, בקרוב יחידות דיור

מה שהיה בעבר מפעל ענק של יצרנית המזון ´אסם´, צפוי להפוך בקרוב לפרויקט בנייה יוקרתי. כיכר השבת מגיש תיעוד מעבודות ההרס

עוזי ברק, כיכר השבת | כיכר השבת |

מתחם 'אסם' בבני ברק המשתרע על שטח של כ-16 דונם נהרס בסוף-השבוע כליל. המתחם ממוקם בין רח' הושע בצפון, רח' חבקוק בדרום, רחוב אהרונוביץ ממזרח, ורח' בן נריה ממערב.

בשבוע שעבר הוכנסו אל המתחם טרקטורים וציוד כבד ובמשך כמה ימים נהרס המתחם עד היסוד, לקראת עבודות חפירה, דיפון ועבודות בניה שיחלו בו בקרוב.

במשך עשרות שנים מפעל 'אסם' פעל בתוככי בני ברק והעסיק מאות פועלים. לפני כעשר שנים עבר המפעל אל העיר 'פתח-תקווה'.

בשנת 2003 המקום נמכר לקבוצת משקיעים בראשות יצחק יוד תמורת 15 מיליון דולר.

עמותת מוסדות מפרמישלאן בארה"ב והעומד בראשה, האדמו"ר רבי מאיר רוזנבאום, עתרו לבית המשפט המחוזי בת"א, נגד ביצוע הסכם מכירת המתחם. עורכי דינו של האדמו"ר טענו כי ההסכם שנחתם בינם לבין אסם במארס 2003, בנוגע למתחם, תקף ומחייב את אסם, וכי זו הפרה את התחייבותה לתת להם זכות ראשונה לרכישתו.

העותרים התבססו על מסמך שנמסר לאדמו"ר על-ידי מר אברהם פינקלשטיין סמנכ"ל למשאבי אנוש ומינהל באסם, בו כתב כי הנהלת אסם הסכימה להעניק לאדמו"ר זכות ראשונה ברכישת המתחם.

מנגד טענה 'אוסם', כי התביעה הוגשה בשיהוי והיא חסרת תום לב משום שהאדמו"ר ידע שהבסיס לתביעה, המכתב שקיבל, הוא רעוע והוא אינו יכול להיחשב כחוזה או התחייבות. לטענתה, האדמו"ר ידע שפינקלשטיין אינו האיש המוסמך לנהל מו"מ, וידע כי המכתב אינו מכתב של אסם.

השופטת דחתה את העתירה של פרמישלאן וציינה, כי אסם נטעה בלב האדמו"ר תקוות וביטלה אותן כלאחר יד וגם הבטחה בעל פה יש לקיים.

לאחר מכן המתחם נמכר שוב למשקיעים אחרים בסכום של 24 מיליון דולר. בתאריך 29.10.07 הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א במשרד הפנים, אישרה את תכנית "מתחם אוסם" בבני ברק ושינתה את ייעודה מתעשייה למגורים.

המתחם תוכנן כשכונת מגורים מודרנית, ראשונה מסוגה בתחום מרחב תכנון בני ברק.

התכנון כולל כ-200 יחידות דיור אשר שטחן העיקרי הממוצע 106 מ"ר ב- 8 בנייני מגורים בני 5 קומות וקומת גג חלקית מעל קומת הכניסה. התוכנית מייעדת במרכז המתחם שטח פתוח וחניות בקומות המרתף.

בתכנית הושם דגש על נושא הפיתוח הסביבתי הכולל נטיעת מינימום 80 עצי צל בוגרים אשר יפוזרו בשטחים הפתוחים ובמדרכות, הטמנת עמודי חשמל ברח' אהרונוביץ', התקנת מתקני משחק לילדים ודרכי גישה נוחות שתאפשרנה נגישות גם לבעלי מוגבלויות וזאת למרות הפרשי הגובה בין צידי המתחם.

הפרויקט שאמור להכיל שמונה בניינים ברמת גימור גבוהה ובפיתוח יוקרתי הכולל רחוב הולנדי ושטחי ציבור נרחבים, הצליח למכור שני בניינים על הנייר עוד בטרם פורסמה מודעה אחת בעיתונות החרדית.

הפרויקט נמכר בתיווך 'סאן חן' בבעלותו של ר' ברוך הרבליך והפרויקט יזכה לליווי פרסומי של חב' 'פרסום חן'.

תכנון המתחם נעשה ע"י משרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים ויוזמת התכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר