באר חפרוה שרים

שר התשתיות: "בני-ברק - גשר בין העבר לעתיד של עם-ישראל"

שר התשתיות לאומיות ד"ר עוזי לנדאו: "יש ללמוד מהעיר בני ברק על שיתוף פעולה בין הגורמים לתועלת התושבים". ראש-העיר הרב יעקב אשר: "תכנון התשתיות של העיר אינו מתאים לצרכים האמיתיים. העירייה תמשיך בפיתוח התשתיות בעיר. מאגר המים החדש ייתן פתרון לצריכת המים של העיר לשנים הבאות ויחזק באופן משמעותי את מפעל המים של שבת שנהוג אצל רבים מתושבי העיר"

עוזי ברק | כיכר השבת |
השר לנדאו בטקס (עוזי ברק)

במעמד רב רושם בהשתתפות שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו, ראש עיריית בני ברק הרב יעקב אשר, יו"ר דירקטוריון תאגיד המים 'מי ברק' הרב ירחמיאל בויאר, מ"מ ראש העיר הרב חנוך זייברט, הגב' גילה אורון מנהלת מחוז ת"א במשרד הפנים, הגב' מלה שוורץ מנהלת אגף פיתוח מפעלי מים, מנכ"ל תאגיד המים דוד צלניק, חברי מועצת העיר בני ברק, ראשי 'מקורות', חברי דירקטוריון תאגיד המים ואישי ציבור הונחה אבן הפינה לתחנת השאיבה ובריכת המים הגדולה ביותר בגוש דן שבנייתה החלה בימים אלו.

תחנת השאיבה ובריכת המים תכיל 17,000 מ"ק של מים שיספקו כמחצית מתצרוכת המים של העיר בני ברק ותהווה פתרון למחמירים שלא להשתמש בשבת במי מקורות. כמו"כ, מאגר המים ייתן פתרון לתשתיות המים לאזור העסקים החדש שהולך ומוקם בצפון העיר ביוזמת ראש העיר הרב יעקב אשר.

בפתח המעמד סקר ראש העיר הרב יעקב אשר בפני השר והמכובדים את ההיסטוריה של נושא התשתיות בעיר בני ברק, שהינה עיר צפופת אוכלוסין בכל קנה מידה, עם תשתיות שתוכננו לפני שמונים וחמש שנים. לאחרונה סיפר הרב אשר, יוזמת העירייה מהפך גדול בנושא התשתיות שחלק בלתי נפרד ממנו נעשה בשיתוף פעולה עם תאגיד המים אשר משקיע תכנון ויוזמות לפיתוח תשתיות המים בעיר. כמו"כ ציין ראש העיר כי כחלק מהקמת תאגיד המים שמנו דגש עיקרי להקמת מפעל המספק מים בשבת שלא על ידי מקורות ועל כך גאוותנו. "הקמנו תאגיד בתקופה קשה במשק המים, הממשלה הטילה מס בצורת ולאחר מכן העלתה את תעריפי המים, עובדות אלו פגעו קשות בתושבי בני ברק וסיבכו את עבודתם של מקימי התאגיד, ולמרות הכל עלינו על דרך המלך" ציין הרב אשר. ראש העיר הודה לשר התשתיות על נכונותו לעמוד לימין העירייה. כמו"כ הודה ראש העיר ליו"ר התאגיד הרב בויאר ולמנכ"ל התאגיד מר דוד צלניק. בסיום דבריו הזמין ראש העיר הרב יעקב אשר את כל הנוכחים לטקס חנוכת הבית שיערך אי"ה בעוד שנתיים.

הרב ירחמיאל בויאר יו"ר דירקטוריון תאגיד המים פנה לשר התשתיות בבקשה כי ישמש לפה לאלפי תושבי העיר בני ברק בעלי משפחות ברוכות ילדים בפני הממשלה ומקבלי ההחלטות לאור העובדה כי ע"פ החלטת הממשלה חלה התייקרות משמעותית במחירי המים, למשפחות אלו אין שום אפשרות לחסוך בצריכת המים יותר מכפי שהם נוהגים כיום. "על הממשלה להתחשב באותן משפחות תושבי העיר ולהשתתף איתם בנטל הכבד" קרא הרב בויאר.

הגב' גילה אורון מנהלת מחוז ת"א במשרד הפנים ציינה את הדרך הארוכה שעברה על הפרויקט הנוכחי שהינו בסדר גודל ענק ויהווה פתרון אמיתי לתשתיות המים בעיר בני ברק. כמו"כ, ציינה את שיתוף הפעולה המלא בין כל הגורמים המעורבים בהרמת פרויקט בסדר גודל שכזה.

הגב' מלה שוורץ מנהלת אגף פיתוח מפעלי המים אמרה כי רשות המים תמשיך להיות שותפה לפרויקט התשתיות המיוחד של התאגיד והעירייה.

אחרון הדוברים השר ד"ר עוזי לנדאו, שהביע את רגשותיו למראה הפיתוח של העיר בני ברק והיוזמות הרבות לשיפור התשתיות מצד העירייה ותאגיד המים בעיר צפופת אוכלוסין כמו בני ברק עירו של רבי עקיבא: "מדובר באוכלוסייה איכותית שמהווה את הגשר בין העבר לעתיד של עם ישראל".

השר ציין במיוחד את השיתוף פעולה בין כל הדרגים הנבחרים והמקצועיים, שיתוף פעולה המהווה דוגמא, סמל ומופת. כאשר לצערנו היום הדרג המקצועי והפקידותי לא תמיד מכיר את מקומו. "על הדרג המקצועי והפקידותי לבצע את החלטות הדרג המדיני אשר נבחר על ידי הציבור ולא להיפך". לסיום הודה השר לראש העיר ולראשי התאגיד על פועלם למען תושבי העיר בני ברק. והוא ציין כי ישמח להשתתף בעוד פחות משנתיים בחנוכת הבית למבנה החשוב שמוקם והולך.

לאחר מכן, הונחה אבן הפינה על ידי השר ד"ר עוזי לנדאו, ראש העיר הרב יעקב אשר, יור" הדירקטוריון הרב ירחמיאל בויאר, חברי הדירקטוריון הרב רפאל פנחסי והרב מאיר שלמה גרינברגר, מנכ"ל התאגיד דוד צלניק ואישי ציבור נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר