הועדה החליטה

הויכוח על שם המועצה בגליל - יוכרע במשאל

ועדת השמות הממשלתית החליטה, כי שמה החדש של המועצה אזורית הגליל התחתון, יוכרע על ידי תושבי הרשות, זאת באמצעות משאל תושבים שתקיים המועצה (חדשות ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בחירות. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ועדת השמות הממשלתית החליטה היום (רביעי) כי שמה החדש של המועצה אזורית הגליל התחתון יוכרע על ידי תושבי הרשות המקומית, זאת באמצעות משאל תושבים שתקיים המועצה בקרב בעלי זכות הבחירה במועצה האזורית. ההחלטה תהיה בין השמות "שער הגליל" או השם הקיים "הגליל התחתון".

ועדת השמות הממשלתית, בראשות פרופ' משה שרון, בה חברים נציגי ציבור ונציגי משרדי הממשלה השונים, קיבלה את החלטתה בהמשך לבקשתו של ראש המועצה האזורית "הגליל התחתון" מר ניצן פלג לשנות את שמה של המועצה ל"שער הגליל". הבקשה התקבלה לאחר סקר צרכים שביצעה המועצה בקרב תושבי הרשות ושממנו עלה כי ישנה הזדהות של התושבים עם היישוב בו הם גרים, אך לא עם המועצה.

בישיבתה היום, החליטה הוועדה כי על המועצה לקיים משאל בקרב בעלי זכות הבחירה ברשות בנוגע לשתי חלופות לשם המועצה: השם הנוכחי - "הגליל התחתון", או השם המוצע - "שער הגליל". החלופה שתקבל את רוב הקולות מבין המצביעים תהיה מאושרת מראש על ידי הוועדה.

בהתאם לחוק, שינוי שמה של המועצה יכנס לתוקפו רק לאחר אישור שרת הפנים איילת שקד ולאחר חתימתה על שינוי השם בצו המועצות האזוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר