חשיפה

תדהמה: נציג ש"ס הצביע נגד בית-ספר ´בית מרגלית´

בית הספר בירושלים, הנושא את שמה של רעיית נשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף יחלוק את השטח שקיבל מעיריית ירושלים עם בית הספר "שובו בנים". ההחלטה הזאת קיבלה בחמישי חותמת רשמית, והשותף לה: אלי שמחיוף, חבר מועצת העיר. הסיבה: "שלמות הקואליציה" (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אלי שמחיוף (פלאש 90)

ועדת הקצאות של עיריית ירושלים אישרה בחמישי, ברוב קולות, הקצאת שליש מהשטח המיועד לבית-הספר "בית מרגלית", לטובת בית-ספר השייך לחסידות ברסלב.

למרבה התדהמה, מי שהביע תמיכה במהלך הוא לא אחר מאשר אלי שמחיוף, נציג סיעת ש"ס בעיריית ירושלים. חברו לסיעה, שמואל יצחקי התנגד ואשר מישאלי, גם הוא חבר סיעה, נמנע.

מתחם בית-הספר עומד בלב מחלוקת קשה מזה כמה חודשים.

600 תלמידות ספרדיות מתחנכות בבית-הספר היוקרתי. הוא נוסד לזכרה של הרבנית מרגלית יוסף ע"ה, רעייתו של נשיא מועצת חכמי התורה.

במשך 18 שנה הצטופפו התלמידות במבנים רעועים, עד שלאחרונה הסכימה העירייה להקצות שטח מסודר לבית-הספר.

ב"בית מרגלית" חשבו כי הם הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה, אלא שהשמחה היתה מוקדמת: בעירייה הגיעו למסקנה שהשטח גדול מדי, והחליטו לחלוק אותו עם בית-ספר נוסף - "שובו בנים".

החלטת העירייה לחלק את השטח בין שני בתי הספר קיבלה חותמת רשמית. ואלי שמחיוף, נציג ש"ס, שותף מלא בה.

לדברי גורמים בסיעת ש"ס, שמחיוף הסביר שהוא מצביע כדי לשמור על שלמות הקואליציה. "הוא טוען שוועדה מקצועית בחנה את הנושא והגיעה למסקנה שיש די מקום לשני בתי ספר".

אשר מישאלי, שנמנע בהצבעה, מוסיף: "במשך שלושה שבועות, אני מנסה לקבל את המסמכים שיוכיחו זאת, מבקש לערוך סיור במקום - ולא נענתי. מוכרחים לערוך בדיקה נוספת לפני שמקבלים החלטה כל-כך גורלית".

מישאלי לא חושש מקרע בסיעת ש"ס בעקבות התפלגות ההצבעה אתמול. "אני הולך להאבק על זה עד הסוף", הוא אומר.

לא היה ניתן להשיג את תגובת שמחיוף לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר