היום שאחרי

שר התמ"ת בעקבות האסון בבתי הזיקוק: "כמו פצצה"

שלושה בני אדם נהרגו אתמול בעקבות דליפת גז שארעה בבתי הזיקוק בחיפה > הבוקר, מגיב למקרה שר התעשיה והמסחר, בנימין בן אליעזר: "האזור הוא כמו פצצה גרעינית וכבר שנים אני מתריע על הסכנה" > הכבאים: "ללא שיתוף פעולה ועבודה מאומצת של כל הגופים, יקרה אסון" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בתי הזיקוק (פלאש 90)

"האזור הוא כמו פצצה גרעינית וכבר שנים אני מתריע על הסכנה" - כך אמר היום שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, בהתייחסו לדליפת הגז שאירעה בבתי הזיקוק בחיפה וגרמה למותם של שלושה בני אדם.

בן אליעזר, שנאם בכנס אמר: "אם נגיע למסקנה שהאזור מסכן חיי אדם – נסגור אותו".

שלושה בני אדם נהרגו אתמול במהלך הדליפה, כולם תושבי הכפר יפיע שליד נצרת. באירוע נפגעו עוד שמונה בני אדם באורח קל.

במשרד התעשיה והמסחר מדברים על הסכנה שטמונה באירוע כזה. "במקרה אחר, זה יכל להיגמר עם כמות נפגעים גדולה הרבה יותר", הם אומרים.

בשרותי הכיבוי של חיפה סיפרו על האירוע עצמו: "באירוע זה לא נדרשנו לבצע פעולת כיבוי קלאסית או לטפל באירוע של חומרים מסוכנים".

לדבריהם, "האירוע גרם לתזכורת ואור אדום חזק ביותר לפוטנציאל הסיכונים במפרץ חיפה".

רש"ף חזי לוי משרותי הכיבוי אמר בראיון לאתר וואלה חדשות: "ללא שיתוף פעולה ועבודה מאומצת של כל הגופים, כולל שירותי הכבאות, היחידה לחומרים מסוכנים של המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, אנשי עיריית חיפה ואנשי המפעלים עצמם שעליהם אנו מתבססים במענה הראשוני, לא נוכל לטפל באירועים עתידיים ולא נוכל למנוע אירועים דומים כפי שהיו אתמול.

"שני אירועים במקביל אינם נדירים, זה קורה לנו הרבה ואנו צריכים להפיק מכך את הלקחים ולדעת לשפר את ההיערכות לקראת האירוע הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר