עיריית ירושלים נגד מקורבי המקובל:

"עיריית ירושלים הסירה מבנה עראי שנבנה ללא שום היתר"

"עיריית ירושלים ביצעה הבוקר צו הריסה למבנה עראי שהוקם ללא היתר וביוזמה פרטית מעל לקברו של הרב משה בן טוב זצ"ל בהר המנוחות", כך אומרים בצהריים בעיריית ירושלים, בעקבות טענות של מקורבי המקובל כי "העירייה הרסה את קברו של הרב בן-טוב". העירייה הבטיחה שתשלם את הנזק (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

"עיריית ירושלים ביצעה הבוקר צו הריסה למבנה עראי שהוקם ללא היתר וביוזמה פרטית מעל לקברו של הרב משה בן טוב זצ"ל בהר המנוחות", כך אומרים בצהריים (שלישי) בעיריית ירושלים, בעקבות טענות של מקורבי המקובל כי "העירייה הרסה את קברו של הרב בן-טוב".

"בעקבות פניות רבות מצד מבקרים ולאור הודעת הנהלת ´החברה קדישא´ האחראית על חלקת הקבר הובהר כי המבנה הוקם ביוזמה פרטית, ללא אישור מועצת בתי העלמין וללא היתר בנייה כנדרש בחוק", אומרים בעירייה.

"מבדיקת פקחי העירייה עלה עוד כי מדובר בקונסטרוקציית ברזל שנבנתה ללא אישור על המדרכה, תוך פלישה לשטח ציבורי, מה שמנע מעבר לאנשים ולבעלי מוגבלויות הישובים על כסאות גלגלים. נציגי הנהלת בתי העלמין אף ציינו את חוסר המקצועיות של הבנייה, שבוצעה ללא התאמה נדרשת לתנאי המקום מבחינה הנדסית וחזותית".

מהעירייה נמסר כי מאז הקמת המבנה העראי נערכו מגעים ישירים, שיחות ומפגשים עם נציגי המשפחה, בניסיון להגיע להסרת המבנה בידי אלו שהקימו אותו, ללא היתר ובמטרה שלא להגיע למימוש הצו ע"י העירייה, אך ניסיונות אלו לא צלחו והמבנה אכן הוסר ע"י העירייה, תוך רגישות ראויה ובזהירות מירבית.

מהמנהלת למבני דת בעיריית ירושלים נמסר כי המדיניות היא לאפשר בניית מבנים "כיפות" מעל לקברים של רבנים ידועים, המוכרים כמקום בו מתכנסים רבים לתפילה במהלך השנה ובימי זיכרון, אך העירייה אינה מאפשרת ביצוע עבודות אלו ללא הסדרת האישורים המתאימים וקבלת רישיון חוקי כנדרש, תוך תיאום עם כל הגורמים המוסמכים: ח"ק, מועצת בתי העלמין והעירייה ולאחר הוצאת היתר בנייה רישמי.

לדבריהם, נציגי המשפחה אף קיבלו הכוונה מקצועית בידי העירייה, לפתוח בהליך מוסדר להקמת "כיפה" תיקנית ראויה, באמצעות תכנון בידי אדריכל, במטרה לקבלת היתר בנייה, כפי שנעשה בימים אלו עבור הקמת מבנה של כבוד מעל לציונם של בעל החיד"א זצ"ל ורבי מרדכי אליהו זצ"ל, בליווי שוטף של מנהלת מיבני דת, בכל ההליכים הנדרשים, לכבודם של הצדיקים הטמונים במקום ולמען המבקרים הרבים.

עוד נמסר כי במהלך הסרת המבנה העראי, נגרם נזק קל למצבה של הרב הצדיק זצ"ל. עיריית ירושלים מביעה צער עמוק על כך והודיעה לנציגי המשפחה כי תישא בעלויות התיקון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר