נחשפה פרשת הונאה

בחור הבריח מכשירי סלולר על השמות שלכם - ונעצר לחקירה

צעיר חרדי בן 23, החשוד בייבוא טלפונים סלולאריים על שמות אנשים אחרים תוך השתמטות ממיסים, נעצר אתמול עד ליום שלישי. ישנן ראיות שהחשוד הנמיך את מחירם של כל אחד מהטלפונים הסלולאריים, שייבא על שמות האחרים, בעשרות אחוזים מ-600 יורו למכשיר ל-200$ שהצהיר. כל הפרטים (בארץ)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

א"ח בן 23, החשוד בייבוא טלפונים סלולאריים על שמות אנשים אחרים תוך השתמטות מתשלום מיסים, נעצר אתמול עד ליום שלישי בשעה 13:00, כך קבע בית-משפט השלום בתל אביב.

כמצוין בבקשה שהוגשה לבימ"ש ע"י מכס נתב"ג, רשות המסים בישראל, החשוד היה עד לפני שנה תלמיד ישיבה ובשנה האחרונה החל לסחור בייבוא ובשיווק טלפונים סלולאריים.

ביום חמישי האחרון, אותרו בחברת U.P.S 18 משלוחים, שהכילו 54 טלפונים סלולאריים, בעיקר מדגם סמסונג גלקסי 2. המשלוחים האמורים הגיעו על שמות אנשים פרטיים, כשהמכנה המשותף להם הינו כתובתו של החשוד בבני ברק ומספר הטלפון שלו.

לפי הבקשה, בבדיקה שנערכה התברר כי בדרך זו יובאו לישראל לפחות 87 משלוחים נוספים, שהכילו מאות טלפונים סלולאריים. החשוד, לפי החשד, ייבא טלפונים סלולאריים בדרך מתוחכמת תוך הונאת המכס ורשויות ממשלתיות נוספות. החשוד קיבל מחשודים אחרים שמות של עשרות אזרחים ישראלים, אשר רכשו טלפון סלולארי באמצעות האינטרנט והוא השתמש בשמם, ללא ידיעתם, לייבוא האמור.

עוד לפי הבקשה, ישנן ראיות שהחשוד הנמיך את מחירם של כל אחד מהטלפונים הסלולאריים, שייבא על שמות האחרים, בעשרות אחוזים מ- 600 יורו למכשיר ל-200$ שהצהיר, בכך התחמק מתשלום מיסים של כ-250,000₪. בעשותו כן, החשוד הציג את הייבוא כיבוא אישי והתחמק גם מדרישת משרד התקשורת לאישור תקשורת ודרישת מכון התקנים לאישור תקן.

בידי מכס נתב"ג, כמצוין בבקשה, ראיות לכאורה, המצביעות כי החשוד הדפיס בעצמו את החשבונות המזויפים על שמם של האזרחים, תוך שהוא מנמיך משמעותית את מחירם של המכשירים שהוצהרו למכס. כמו-כן, ישנן ראיות לכאורה שבחשבונות הקנייה מהספק בחו"ל נרשם מחיר הקנייה של המכשיר בערך של 600 יורו בעוד למכס הוצהר 200$ בלבד.

אתמול, נערך חיפוש בבית החשוד ונמצאו 28 טלפונים סלולאריים מסוג בלקברי HTC, החשודים כמוברחים. החשוד נחקר ומסר כי קיבל מחשודים אחרים את שמות האזרחים ומספרי תעודות הזהות שלהם, על מנת לבצע את הייבוא על שמם.

כמו-כן, החשוד הודה כי הדפיס למכס בארץ את חשבונות הספק מחו"ל וצירף אותם לרשימוני הייבוא על שמם של אותם אזרחים. מכל מקום ולמרות הראיות הרבות שהוצגו לחשוד, הוא הכחיש כי ייבא את הטלפונים הסלולאריים על שמם של האזרחים ללא ידיעתם וכן הכחיש את הנמכת המחירים ביבוא, כדי להתחמק מתשלום מיסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר