יום הזיכרון תשע"ב

חודשיים לטבח בטולוז: אווה סנדלר הדליקה משואת זיכרון

חודשיים לאחר שבעלה וילדיה נרצחו בפיגוע סמוך לבית הספר היהודי בטולוז, הגיעה אווה סנדלר לישראל בכדי להדליק לפיד זיכרון. סמואל סנדלר, אביו של יונתן נשא נאום רווי כאב: "למרבה הצער בערב חג הפסח יונתן כבר לא היה איתנו, כל הערב דמיינתי אותו שר בשמחה. לעולם לא אשמע אותו אומר 'מה נשתנה' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אווה סנדלר מדליקה את הלפיד, היום (צילום: פלאש 90)

חודשיים לאחר שבעלה ושני ילדיה נרצחו בפיגוע סמוך לבית הספר היהודי בטולוז, הגיעה אווה סנדלר לישראל בכדי להדליק לפיד זיכרון.

סנדלר הוזמנה על ידי הסוכנות היהודית בירושלים, שם הדליקה את הלפיד לזכר נרצחי האנטישמיות בעולם, אך לא נאמה בטקס.

מי שכן הספיד היה סמואל סנדלר, אביו של הרב יהונתן סנדלר שנרצח יחד עם שני ילדיו.

"לפני שבועיים ציינו בבית הכנסת בוורסאי את גירוש היהודים מהעיר לוסייה למחנות הריכוז וההשמדה, ב-14.7.44 הפושעים הנאצים באו לעצור את הילדות, כולן בגילאי שבע עד ארבע עשרה", אמר סנדלר האב. "הצוררים הנאצים הפסידו בחזית אך עדיין עסקו במלאכת השמדת היהודים. הוריי הצליחו להימלט תחת זהות בדויה וגידלו את אחי במנזר, לא חשבתי שבימינו עדיין בצרפת מנסים להרוג ילדים".

סנדלר המשיך: "ילדיי נרצחו רק בגלל שהם יהודים.

"יום לפני הרצח דיברתי עם בני הרב יהונתן בטלפון.משוחחנו על חג הפסח הקרב ועל הרצון לחגוג יחד עם כל המשפחה, זאת הייתה שיחתנו האחרונה.

"למרבה הצער בערב חג הפסח יונתן כבר לא היה איתנו, כל הערב דמיינתי אותו שר בשמחה. לעולם לא אשמע אותו אומר 'מה נשתנה'. הרוצח המתועב השתיק את קולו לעד, לא אזכה לראות אותם שרים בקול גדול. שלושתם נמצאים בבית העלמין בגבעת שאול לעולמי עד".

לפני כחודשיים מחבל ירה למוות ברב יהונתן סנדלר ושני בניו, ובילדה מרים מונסנגו הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר