דוסים בתחרות: מי המסית המרכזי של 2013?

ההתקפות שלוחות הרסן וההסתה החמורה נגד הציבור החרדי בישראל הביאו את "פרויקט דוסים" לערוך תחרות, "חרדופוב 2013", שמה, לבחירת המסית המרכזי לשנת 2013 (מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חרדופוב 2013 (צילום: אתר דוסים)

המגזר החרדי נתון מידי יום ביומו להתקפות, מהפוליטיקאים החילונים ומהציבור הישראלי הניזון באופן ישיר מאותם אישי ציבור. עם סיום השנה האזרחית הוחלט בפרויקט 'דוסים' להכתיר את המסית המרכזי לשנת 2013.

באתר הפרויקט נכתב כי הציבור מוזמן להיות זה שיבחר את אותו "זוכה" בתחרות המכונה על ידם "חרדופוב 2013": "שימו לב - על התחרות להיות הוגנת. רק אדם בעל אג'נדה מובהקת אשר התבטא בצורה גזענית, אלימה, או מסיתה תוך ניסיון לשלול את הלגיטימציה של החרדים, יוכל להיכנס לתחרות".

"גם התבטאות במסווה של חופש הביטוי או חופש אקדמי דינה כהתבטאות חרדופובית, וכן פעילות (כדוגמת התנכלות לתושבים חרדים או פעילות בגופי מקבלי ההחלטות) הפוגעת, המנסה לפגוע, המסיתה לפגוע או המעודדת בדיעבד פגיעה באזרח החרדי על רקע היותו חרדי".

כך תתנהל התחרות: עד שעות הערב היום (שלישי) יוכלו הגולשים להציע את מועמדם שלדעתם צריך להיות זה שיוכתר כ"חרדופוב" ולאחר מכן יועמדו המועמדים הפופולריים ביותר להצבעת הגולשים במשך חודש. הטענות לענידת הכתר יוכנו לתיקם האישי של המועמדים.

יאיר טיילור, עורך אתר "דוסים", מסביר בשיחה עם "כיכר השבת", מהי הסיבה שגרמה להם לצאת עם תחרות כזו: "השנה הייתה שנה שבה נחצו כל הקווים האדומים ואנשים הרשו לעצמם להתבטא בצורה אלימה. המטרה שלנו לשים סוף לתופעה הזו ולהציג את עמוד הקלון הציבורי את שונא החרדים שמרשים לעצמם להשתלח בחרדים בגלל מי שהם".

טיילור מתרעם על העובדה שבה ישנם הצעות חוק לא שוויוניות כלפי החרדים, חוקים שלעיתים גובלים בצביעות: "בדיוק אתמול אושרה הצעת חוק שאסור להשתמש במילה נאצי כלפי אנשים, אנחנו תמהים איך זה שכלפי הציבור החרדי יש כאלה הטוענים שקוראים להיטלר לסיים את עבודתו ולחסל את החרדים או לשלוח אותם לתאי גזים וזה חוקי לגמרי במדינה אבל לכנות נאצי שזה רק התבטאות - העניין הפך לחוק פלילי".

מנתונים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי לתחרות נחשפו יותר מ-30,000 גולשים ו-5,364 לייקים. ברשימת המובילים, אנשים מפתיעים וגם כאלה שבחירתם לא מעוררת השתאות.

נכון לשעת כתיבת שורות אלה, יו"ר סיעת 'יש עתיד', יאיר לפיד המוביל בתחרות. הגולשים נימקו זאת בכך שלטענתם השר מקדם את האג'דנה הרפורמית תוך שנאת חרדים ומטרתו העיקרית להצר את דרכי החרדים בכל דרך אפשרית.

שחר אילן מעמותת חדו"ש, מדורג במקום השני, לטענת הגולשים "הוא המציא לחרדים את מדד ההטבות כדי לנפח את מלגת הדתות מ-380 שקלים ל-17,000 שקלים".

אחרי שרת המשפטים ציפי לבני שדורגה במקום השלישי, מובילה מיקי חיימוביץ מגישת תוכנית "המערכת", המצביעים טענו כי היא הסיתה כנגד האוכלוסייה החרדית בתוכנית התחקירים שלה.

במקום החמישי נמצא חבר-הכנסת דב ליפמן מסיעת "יש עתיד". "דווקא אדם המגיע מתוך המגזר ומתהדר בלבוש חרדי תוך שיתוף פעולה עם הגרועים באויבנו הוא המועמד האופטימלי", טענו הגולשים.

תגובות

מיקי חיימוביץ מגישת תוכנית "המערכת" מסרה בתגובה: ״אני חושבת שליחס לי אג'נדה מובהקת ולהאשים אותי בהסתה בגלל תוכנית אחת שחרדים רבים ראו בה תוכנית מאוזנת וחשובה היא בגדר הסתה בפני עצמה. אני משוכנעת שאם יש כאלה שחושבים כך הם לא ראו את התוכנית והושפעו בעיקר מהשיח שאתם ליביתם. צר לי על כך".

שחר אילן סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת, סירב להגיב באומרו כי "מדובר בעוד ספין שרלטני של תועמלני 'דוסים' וגם הוא כקודמיו לא ראוי לתגובה".

ח"כ דב ליפמן מסר בתגובה כי "כמי שמנסה להיות בן תורה אני לא אגיב לזה בכלל חוץ מלהגיד שחבל מאד שאנשים מבטלים את הזמן שלהם בתחרויות כאלו - במיוחד להתמקד בפילוג ומחלוקות - במקום ללמוד תורה או לעזור לזולת".

ביקשנו את תגובתם של שרי האוצר והמשפטים, אך תגובתם טרם התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר