החרדים המשפיעים בתקשורת: יוסי אליטוב, מרדכי לביא, אבי מימרן ומאיר גל

ברשימת מאה המשפיעים בתקשורת הישראלית של מגזין "פירמה" של "גלובס" נמצאים השנה ארבעה אנשי תקשורת חרדים: יוסי אליטוב, מרדכי לביא, אבי מימרן ומאיר גל (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תקשורת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יוסי אליטוב, עורך עיתון "משפחה", מרדכי לביא מ"כיכר השבת", אבי מימרן מרדיו "קול ברמה", ומאיר גל מו"ל אתר "בחדרי חרדים" הם החרדים המשפיעים ביותר בתקשורת הישראלית. כך קבעו במגזין היוקרתי "פירמה" של "גלובס".

עשרה בכירים במגזין התכנסו בשבועות האחרונים לישיבה בסיומה נקבעה רשימת מאה המשפיעים בתקשורת הישראלית. אחרי שניתחו את כל הנתונים, התקבלה החלטה פה אחד לפיה יש גם משפיעים חרדים.

כאמור, יוסי אליטוב, מרדכי לביא, אבי מימרן ומאיר גל הם החרדים המשפיעים ביותר בתקשורת.

"התקשורת החרדית היא סוג של ממלכה בפני עצמה בנוף הישראלי", כתבה העיתונאית אפרת אהרוני שהסבירה את המלחמה הניטשת לה בעיתונות החרדית הכתובה, "מצד אחד - מדדה באיחור אלגנטי אחרי כולם, מצד שני - צולחת בקלילות מהמורות שהקולגות בשוק הרחב מתקשים לא ליפול בהן. וכך בעידן בו הפרינט נאבק על קיומו, שלושה עיתונים יומיים ושישה המודפסים מידי סוף שבוע חיים ובועטים ומצדיקים את קיומם במגזר, לעתים תוך מלחמות חורמה פנימיות ביניהם ("הפלס" vs "יתד נאמן") הבאות בעיקר על גבם של המפרסמים".

הכתבת מסבירה כי הקורא ההדוק שבחר לקרוא עיתון יומי מסוים מקטלג את עצמו באופן אוטומטי לאיזו חצר הוא משתייך: "כוחה של מילה הכתובה בזירה הזו כבד משקל במיוחד: בכוחה להעלות ולהוריד רבנים, פוליטיקאים ועסקים, ומה שאתה קורא מגדיר מי אתה ולאיזה זרם אתה בדיוק משתייך - בבחינת 'עשה לך רב' (זה נותן את חותמת הכשרות לעיתון שאותו אתה מכניס הביתה)".

"באופן אבסורדי", מסבירה הכתבת את פליאתה מעוצמת כוחה של התקשורת החרדית. ויש לה דוגמה, "דווקא פטירתו של גדול רבני הדור, הרב עובדיה יוסף - אירוע חריג במיוחד גם בהיקף הסיקור החילוני - הייתה שעתם היפה של האתרים הללו, עם מספרי שיא חסרי תקדים".

עוד ברשימת המשפיעים בתקשורת, ניתן למצוא במקום מכובד את העיתונאית והמגישה סיון רהב-מאיר, המשמשת ככתבת בחדשות 2, מגישת תוכניות בגל"צ ובעלת טור ב"ידיעות אחרונות".

בדברי ההסבר לבחירתה של רהב-מאיר נכתב כי "מי שהפכה מילדת פלא בתקשורת המקומית לעיתונאית ופובליציסטית מהבולטים בשטח, חתומה על סגנון נעים ונינוח - נטול התלהמות, לעיתים אף יבשושי מעט ואנדרסטייטמני - גם כשהיא מציגה עמדות נחרצות למדי או ביקורת על אמצעי התקשורת".

"היא עושה זאת מעל כל במה אפשרית: בטור השבועי ב'ידיעות אחרונות', בחדשות 2 ככתבת וכמגישה ומעל גלי האתר בגלי צה"ל, בזוגיות מופלאה עם בעלה העיתונאי ידידיה מאיר", נכתב במגזין.

לסיום, נכתב כי "איכשהו נראה כי רהב-מאיר בשקט בשקט, קונה את אמונו של כל מי שתרצה - מהאישה מספר אחת, שרה נתניהו, ועד רבנים ואישים במילייה החרדי שפתחו בפניה את דלתם. זו השפעה אמיתית".

החרדים המשפיעים בתקשורת מדברים: "יש השפעה אדירה לעבודה שלנו"

חלומו של כל אדם באשר הוא, עיתונאי או פוליטיקאי, הוא להיות משפיע ובד בבד להיות זה שייכנס אל רשימת המשפיעים. אך לא אצל אבי מימרן. "אני לא עובד ופועל כדי לקבל ציונים או דירוג ממישהו", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

לצד זאת מסביר מגיש "המהדורה המרכזית" ברדיו "קול ברמה" כי בחירתו כאיש משפיע העלתה חיוך על זיו פניו: "אבל זה משמח לדעת שיש משמעות לעבודה היומיומית והקשה בעשיית תקשורת בתוך עולם התקשורת המורכב של הציבור החרדי".

"העובדה שיש השפעה אדירה לעבודה הזו - רק מחייבת ומטילה אחריות כבדה על כתפינו. ובס"ד נמשיך לנסות ולהשפיע בצורה חיובית על ציבור המאזינים האדיר של רדיו קול ברמה", הוסיף מימרן.

מרדכי לביא בתגובה לבחירה אומר: "לא מאמין בזה". תגובה לא אופיינית לחתן השמחה, הערנו. "אין תגובה", השיב.

מאיר גל מו"ל אתר "בחדרי חרדים" מסר בתגובה: "אנו שמחים להיות חלק מרשימה מכובדת שכזו וגאים להוביל את עולם התקשורת החרדית".

ליוסי אליטוב מבכירי העיתונאים החרדים, וותק ברשימה זו. כעת כשהצטרפו אליו חבריו למקצוע הוא נשמע מרוגש הרבה יותר מפעמים קודמות: "שמחתי לשמוע שלראשונה נבחרו ארבעה אנשי תקשורת חרדים לרשימה האחראית והמחייבת הזו שמורכבת על ידי ועדה מקצועית ורחבה. בשלושת השנים האחרונות, שובצתי שם כחרדי יחיד בין מאה משפיעים. כעת אנחנו כבר ארבעה".

אליטוב מבדיל בין אותם אלו שכיכבו שם לאורך שנים לבין אלו החדשים: "תקוותי שבשנה הבאה נהפוך למניין של חרדים. יש יתרון מובהק במיצוב הזה: בעבר כיכבו שם 'כוכבי מחמד' מהמגזר. ברשימה הנוכחית, החרדים שבה אותנטיים בחרדיותם ואינם משקיעים את מרצם בחנופה, במציאת חן ובהתנצלות בלתי פוסקת על זהותם הברורה".

ממערכת פירמה של גלובס נמסר, כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה שכוחה של התקשורת החרדית - בעיתונות, ברדיו ובאינטרנט - עולה וחזק מאי פעם. בין היתר בשל השינוי ביחסי הכוחות בשלטון והאיומים שהציבור החרדי חש. התקשורת החרדית היא שופרו של קהל ענק, שקולו צף ונשמע היטב גם בקרב התקשורת המיינסטרים הלא חרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר