פרויקט 'דוסים' מציג: תובעים את המסיתים

לאחר למעלה משנה של פעילות פרויקט 'דוסים' עולה שלב. בימים אלו החלו חברי הפרויקט בגיוס מתנדבים להקמת המחלקה המשפטית שתגן על הציבור החרדי גם בערכאות (מדיה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פרויקט 'דוסים')

מוסף 'הארץ' פרסם בסוף השבוע האחרון כתבה תחת הכותרת "קבוצת 'דוסים' מנסה לשנות את השיח על החרדים", במסגרתה סיפרו לקוראים על המיזם החדש מבית 'פרויקט דוסים' - המחלקה המשפטית שתיאבק בהסתה נגד חרדים גם בבתי המשפט.

הצעירים החרדים שהקימו את "דוסים", נכתב בידיעה, הבינו את כללי המשחק של הישראליות. אחרי שביססו נוכחות ברשתות החברתיות, החליטו להקים מחלקה משפטית שתיאבק על זכויות החרדים.

לאחר למעלה משנה של פעילות מוצלחת בזירה התקשורתית ובמדיות השונות ברשת, כנגד הסתה אנטי חרדית, פרויקט 'דוסים' עולה שלב.

בימים אלו החלו חברי הפרויקט בגיוס מתנדבים להקמת המחלקה המשפטית שתשלים את הפעילות הנעשית בתחומים האחרים ובכך תביא את הפרויקט צעד נוסף בדרך אל השינוי שחלקו כבר ניכר בשטח במהלך החודשים האחרונים.

"משפטן, נמאס לך?" - זהו הסלוגן המלווה את הקמת המחלקה המשפטית וקורא למשפטנים, מכל המגזרים, מסטודנטים ועד עורכי דין מבוססים, החשים כי זכויות הציבור החרדי נרמסות באופן לא חוקי, להצטרף ולהוביל את השינוי.

בשיחה עם 'כיכר השבת', הסביר עו"ד משה מורגנשטרן, מיוזמי המחלקה המשפטית של 'דוסים', על אודות המהלך. "הקמת גוף שמטרתו להגן על זכויות הציבור החרדי בזירה המשפטית הינו צעד טבעי לאור מספרם ההולך וגדל של משפטנים חרדים בשנים האחרונות", אומר עו"ד מורגנשטרן.

לדבריו, "פעילות 'דוסים' שהינה התקוממות של צעירים חרדים אשר מאסו במסע הרדיפה המנוהל כלפיהם, בפרט בשנה האחרונה מאז עלייתה של מפלגת 'יש עתיד', הביאה עמה תוצאות, אבל עדיין, למרות סיועם של מספר עורכי דין ומשפטנים, חילונים וחרדים, האפשרות לפעול באמצעות הערכאות וכנגדן אינו מספיק בכדי למגר את הפעילות האנטי חרדית הענפה".

בימים אלו עומדים בין היתר על שולחן המחלקה המשפטית, סירובו של שר האוצר לאשר סעיף 46 לעמותות חרדיות תוך אפליה ברורה על רקע מגזרי כמו גם אפליות תקציביות שונות; הסתה תקשורתית וציבורית; חוקיותו של חוק הגיוס והסנקציות הפליליות על לומדי התורה הנכללות בו.

עו"ד מורגנשטרן מוסיף: "מיותר לשאול לצורך מה יש צורך ל'דוסים' להקים מחלקה משפטית שתפעל להגנה על זכויות החרדים. די אם נראה את גל החקיקה האנטי חרדי, חקיקה שחלק ניכר ממנה אינו חוקתי, ונועד מראש לקפח ולפגוע בזכויות המיעוט החרדי. זאת עוד מבלי לקח בחשבון את הליווי המשפטי שאלפי בחורי ישיבה יזדקקו לו בעתיד הלוא רחוק כל כך".

הקמפיין שהחל בימים האחרונים לצבור תאוצה הביא עמו כבר עתה מספר עורכי דין נמרצים ובפרויקט 'דוסים' מקווים כי כבר בקרוב, תחל המחלקה לפעול באופן מעשי.

המיזם החדש של 'דוסים', לפי עו"ד חיים זיכרמן, הוא לא רק נשק חדש למלחמה הישנה. "הדור השלישי של החברה החרדית עובר תהליך ומפנים את כללי המשחק של הישראליות. יש להם תפיסה של ציונות פרגמטית - לשחק את המשחק. זה לא היה בדור הקודם", הוא אומר בראיון לעיתון 'הארץ'. "ההחלטה לנצל את הכלים המשפטיים כדי להיאבק על הזכויות החרדיות היא הפנמה של הדמוקרטיה. הקבוצה הזאת היא כבר שחקן מרכזי בציבוריות הישראלית, והיא מאמצת לעצמה שיח אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר