בגלל תארים: "יתד" גנז כתבה על הגרמ"י

עורך "מוסף שבת קודש" של 'יתד נאמן', הרב ישראל פרידמן, הכין מאמר מיוחד על הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל. במערכת 'יתד' הודיעו לישראל פרידמן, לתדהמתו, כי המאמר צריך לעבור תחת שבת הביקורת של הוועדה הרוחנית של העיתון. מדוע הוא פורסם בסופו של דבר ב"המבשר"? הסיפור המלא (כיכר)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרמ"י לפקוביץ (עוזי ברק)

פטירתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצוק"ל, העסיקה את מרבית כלי התקשורת בסוף השבוע האחרון, שהרבו בסיפורים, במאמרים ובקווים לדמותו.

עורך "מוסף שבת קודש" של 'יתד נאמן', הרב ישראל פרידמן, הכין מאמר מיוחד על הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל, תוך שהוא מרחיב בתארים שונים על המוזכרים במאמר, בהם גם מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן.

במערכת 'יתד' הודיעו לישראל פרידמן, לתדהמתו, כי המאמר צריך לעבור תחת שבת הביקורת של הוועדה הרוחנית של העיתון. לאחר בדיקה שנערכה, הודיעו לפרידמן כי בהוראת הוועדה, פרסום המאמר יתאפשר רק לאחר קיצוץ נרחב בתארים השונים שהצמיד לגדולי ישראל.

פרידמן, זעם על השימוש בוועדה הרוחנית ככלי לקביעת התארים המוצמדים למרנן ורבנן גדולי ישראל, והודיע כי אינו מוכן שהמאמר יפורסם בצורה כזו. ניסיונותיו לסכל את ההתערבות ומחיקת התארים עלו בתוהו, וישראל פרידמן הודיע כי הוא מסרב שהמאמר יפורסם בצורה כזו ב'יתד'.

בתגובה, נשלח המאמר לעיתון 'המבשר', שם הוא פורסם כמות שהוא בערב שבת קודש, ללא התערבות חיצונית בתואר כזה או אחר שניתן לגדולי ישראל, תחת שם העט "הרב יוסף גולדמן".

יוזכר, כי במאמר מיוחד שפורסם ב'יתד נאמן' ביום שישי האחרון, נגד כל כלי התקשורת, נכתב כי השפעתם של כלי התקשורת ניכרת בשטח, "כאשר לאחר הסתלקותם של גדולי עולם, ישנם מבני הדור הצעיר שאינם מסוגלים להקדיש את מוחם וליבם להרהורים רציניים ולהתבוננות פנימית נעלה, ועוסקים אך ורק בדברים חיצוניים, שוליים וטפלים, כמו בחינת צורת הדיווחים, הגינונים והניסוחים וכדו, תוך פלפולי הבל של דקדוקים בפירסומים ובמודעות האבל וכו' - דבר שבעבר נחשב כבושה וכלימה לדון ולדוש בו, וכל מי שיש בו מעט נכבדות עצמית לא היה מעלה עניינים אלה על דל שפתיו אפילו רגע קט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר