בגלל ציוץ בטוויטר: חברת החשמל תפטר את משרד הפרסום

בעקבות התבטאות של יו"ר קבוצת מקאן, אילן שילוח בטוויטר, חברת החשמל החליטה להפסיק את התקשרותה עם משרד הפרסום. שילוח טען כי הם "עושקי ישראל" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אילן שילוח (צילומסך: חשבון הטוויטר של אילן שילוח)

משרד הפרסום מקאן-אריקסון וחברת החשמל כבר לא: בעקבות התבטאות של יו"ר קבוצת מקאן, אילן שילוח בטוויטר, חברת החשמל החליטה להפסיק את התקשרותה עם משרד הפרסום.

מקאן-אריקסון זכו במכרז האחרון של חברת החשמל על נתח הפרסום הטכני, הקטן יחסית, לפיו, אחראי המשרד למתן שירותי פרסום הנוגעים בנושא הסטטוטורי של החברה, כמו מכרזים ומודעות דרושים. לפי המכרז, היקף עסקת ההתקשרות עומד על 3 מיליון שקל בשנה.

בסוף החודש הקודם, יו"ר קבוצת מקאן, אייל שילוח, פרסם ברשת החברתית טוויטר התבטאות שהעלתה את זעמם של אנשי חברת החשמל.

הפרסום הועלה על ידי שילוח בעקבות פרסומת של חברת החשמל, בה מככב יו"ר החברה, יפתח רון-טל, המכונה "דקה לשמונה".

שילוח כתב: "חברת החשמל מפרסמת את עובדיה והיו"ר שלה שהם גיבורי ישראל, במקום להבין שהם עושקי ישראל. יפתח רון-טל, בתשדיר פתטי, חושב שהוא בצבא".

"גלובס" מדווחים כי מקאן-אריקסון רצו להיות אלו המבצעים את פרויקט "דקה לשמונה" של חברת החשמל. אולם, בסופו של דבר, החליטה חברת החשמל כי הפרויקט יבוצע באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, שאף זכה במכרז האחרון של בטיפול בתקציב התדמית של חברת החשמל.

בעקבות פרסום הדברים של שילוח, הודיעה חברת החשמל כי תפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום מקאן-אריקסון. כך, שתקציב הפרסום הטכני יעבור גם הוא לידי אדלר-חומסקי.

חברת החשמל לא הגיבה לדברים, אך במשרד מקאן-אריקסון אומרים כי "תקציב חברת החשמל מטופל אצל אדלר-חומסקי. מקאן מטפל בתקציב קטן עבור פרסום של מודעות סטטוטוריות. חשוב לציין כי מדובר בתקציב זניח בהיקף של כ-100 אלף דולר".

שילוח הגיב משלו לצעד של חברת החשמל וצייץ בטוויטר כי "ראוי שחברת חשמל תפטר את כל מי שחושב עליה שהיא עושקת... כנראה שתשאר רק עם עובדיה ומנהליה... הפוליטיקאים חוששים כי הועד משתתף בפריימריז".

שילוח נודע כאחד שאינו חושש להביע את דעתו בפומבי, אך לרוב, הוא נזהר שלא להתנגח ישירות בלקוחותיו.

לפי כמה חודשים פרסם "גלובס", עמדה אחרת של שילוח, לפיה, "בקולה, חטיפים מלוחים, סיגריות, שוקולדים ועוד אין ערך אלא נזק לצרכנים. מסיגריות, קולה, שוקולדים אי-אפשר להיפטר, כי זה ממכר והורג אנשים באופן מסודר ושיטתי".

נציין כי בין לקוחותיו של משרד הפרסום מקאן-אריקסון נמצאות חברות כמו 'אסם' - יצרנית החטיפים המלוחים הגדולה בישראל ו-'תנובה' - המשווקת מוצרי שוקולד רבים. מכיוון ששילוח נזהר שלא להזכיר את שמות החברות במפורש, לא ננקטו צעדים משמעותיים מצדן.

עם זאת, כאשר בכירים בקבוצת מקאן-אריקסון התבטאו נגד לקוחות המשרד, אפילו באופן עקיף, דאג שילוח לפיטורם. שניים ממנהלי מקאן-אריקסון, שירה מרגלית ואורן פרנק, פוטרו על רקע התבטאויות מסוג זה. מרגלית אמרה בראיון ל-"גלובס" כי לחברות הסלולר התנהגות קרטליסטית, כאשר סלקום הייתה לקוחה של המשרד. פרנק אף הוא התבטא בבלוג שלו באופן שנתפס כאילו ביקר את נוחי דנקנר, שהיה אז לקוח של המשרד.

את פיטוריהם הסביר שילוח בכך ש"התבטאויות מהסוג של אורן אינן מקובלות עליי. למשרד פרסום יש חובת נאמנות כלפי לקוחותינו. חובה זו דורשת כללי התנהגות אתיים ברורים. התבטאויות אלה חורגות מכללים אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר