"לא האמנתי שאעשה זאת"; מרדכי לביא ראיין את בנו לאחר הטבח

שעה קלה לאחר הטבח, העלה מוטי לביא את בנו הלומד מידי ערב בבית המדרש שבו בוצע הרצח לשידור בתכניתו ברדיו קול ברמה. "תמיד כשאני יושב שם אני רגוע" סיפר הבן. ומה הפתרון לטרור לדעתו? (ברנז'ה, אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הילד לביא באולם בית הכנסת בו בוצע הרצח (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הטבח בבית הכנסת: באופן מפתיע ונדיר, העיתונאי מוטי לביא העלה הבוקר (שלישי) את בנו מוישי לשידור בתכניתו "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה". הבן, לומד סמוך למקום הרצח ונוהג ללמוד כמעט מידי ערב בבית המדרש בו בוצע הטבח. לביא סיפר כי זו הייתה החלטה של רגע שהתקבלה לאחר שקיבל שיחה מבנו באמצע שידור הגל הפתוח בעקות הפיגוע, אז הוחלט להעלותו לשידור.

לביא התעניין בתחושות של בנו לאחר הטבח המחריד בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, שם נוהג הבן להתפלל וללמוד מידי ערב לאחר לימודיו בחיידר. "עכשיו אני עושה מעשה שלא האמנתי שאני יעשה אותו, אבל אני רוצה לדבר עם הילד שלי בשידור חי" פתח לביא את הראיון המפתיע.

"זה בית כנסת שהייתי הולך אליו כל יום. זה היה כל העולם שלי. האברך שהיה לומד איתי נמצא בכולל שם, זה מפחיד" אמר הבן. "אני מרגיש תחושת כעס על המדינה. יצאנו למבצע צוק איתן, עדיף כבר את הטילים של החמאס ולא שיהרגו שבעים חיילים ובעקבות כך יבואו לפה פיגועים לבפנים שבאמת הורגים".

"יש נסים גדולים, תגדיל את התקציב לכיפת ברזל. יש פתרונות אחרים, צריך לבוא לקראתם אולי - לקראת ערביי ירושלים, להסביר להם שזה לא יכול להימשך ככה".

"צריך להסביר לערביי מזרחי ירושלים, אם לא יבינו אז תשכן אותם בכפרים שהם לא יכולים לצאת משם, אם תתן להם לצאת - תעשה בדיקה לפני. לכל דבר יש פתרון".

"בחיים לא חששתי שם, תמיד שאני יושב שם אני כולי רגוע. זה המקום הכי רגוע שהיה לי בחיים, המקום הכי טוב" אמר לביא הבן. "בבית הכנסת תמיד הייתה לי תחושת רוגע. זה המקום הכי רגוע והכי טוב. לא יודע איך פתאום זה קרה".

לביא שאל את בנו האם בכוונתו להגיע גם הערב ללמוד במקום. "בטח" השיב הבן, אתה לא פוחד? "אני פוחד, אבל יש מכשולים בחיים וצריך להתגבר אליהם, כמו שהתגברתי על הרבה דברים".

לביא השיב לבנו: "לא בטוח שאבא ואמא ירשו לך". הבן: "אם ההורים שלי לא ירשו אז אני לא אעשה את זה".

"נראה לי שהערב תצטרך לוותר על הלימוד במקום הזה" אמר לביא לבנו, "תלמד הערב במקום אחר".

"מוישי, אני מאוד אוהב אותך, תמשיך ללמוד תורה כמו שאתה לומד כל יום. ריגשת אותי עם התשובה שתלך גם היום ללמוד שם, אבל הערב תעשה את זה בבית כנסת אחר" סיים לביא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר