עיריית בית שמש לבית המשפט: אין בכוחנו להסיר שלטי צניעות

המרכז הרפורמי הגיש תביעה נגד עיריית בית שמש בגין כך שהעירייה לא מסירה את שלטי הצניעות בשכונות. להגנתה טענה העירייה כי אין בכוח הפיקוח העירוני לעשות זאת (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סערת שלטי הצניעות בבית שמש: המרכז הרפורמי הגיש תביעה נגד עיריית בית שמש בשמן של ארבע נשים תושבות העיר המשתייכות למגזר הדתי לאומי בגין כך שהעירייה לא מסירה את שלטי הצניעות בשכונות החרדיות בעיר.

הרפורמים תבעו מהעירייה להסיר את השלטים באופן מיידי, כמו כן תבעו פיצוי כספי על עגמת הנפש שלטענתם נגרמה לנשים בגלל אותם שלטים.

בדיון שהתקיים אתמול (שני) בבית המשפט השלום בירושלים בראשות השופט דוד גדעוני, הצדדים טענו כי הצדק נמצא אצלם. מנכ"ל העירייה, ששימש בתפקיד עוד בתקופת כהונת ראש העיר הקודם, סיפר על מדיניות העירייה בנושא הסרת השלטים במהלך השנים בהם לטענתו הסירה העירייה את השלטים ופקחיה נתקלו בעימותים ונגרמו הפרעות משמעותיות בין האוכלוסיות.

המנכ"ל טען בפני השופט כי "בעירייה הבינו שהנושא לא מתאים לטיפול הפיקוח העירוני ולכן העירייה פנתה למשטרת ישראל בבקשה שהיא תיקח את הנושא לטיפול כי לה יש את הכלים לטפל בכך".

דובר העירייה מתי רוזנצוויג סקר בפני השופט את פעילות העירייה בעידן ראש העיר הנוכחי, משה אבוטבול, ואמר: "ראש העיר משקיע אינספור שעות על מנת לפתור את החיכוך הזה ואתר יתר החיכוכים השונים בעיר על מנת לפתור אותם בהידברות ובהסכמה ולא בכפייה ואף הקים שולחן עגול בו חברים נציגים מכל הקהילות השונות המרכיבות את בית שמש כולל העדה החרדית".

"בעקבות כך לא נתלו שלטים חדשים כלל וכלל והשלטים הנוכחיים חלקן עודן הנוסח וחלקם אף דהו במהלך השנים ולא חודשו", אמר הדובר לשופט והוסיף כי "השלטים נמצאים בשטחים פרטיים,.

במהלך הדיון פנה השופט לעותרים וניסה לשכנע את העותרים למשוך את העתירה שהגישו על הפיצוי הכספי ולהתמקד רק בעניין העקרוני של הסרת השלטים אך עורכת הדין המייצגת אותם סירבה לקבל את בקשתו.

בדיון שהתקיים לפני מספר חודשים, השופט דוד גדעוני שאז כיהן בתפקיד שופט בבית המשפט השלום בבית שמש דחה את בקשת העותרים להוציא צו מיידי להסיר את השלטים. השופט אמר אז כי ידון בנושא במהלך הדיונים הבאים ובכך קיבל את בקשת עו"ד מוטי ברקוביץ, יועץ משפטי בעיריית בית שמש שביקש לתת הזדמנות לפתור את העניין בהידברות ולא להליט את הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר