רצח הנער הערבי

אביו של הנער מוחמד אבו חדיר לרוצחים: "נאצים"

בית המשפט האריך עד תום ההליכים את מעצרו של יוסף חיים בן דוד החשוד ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. אביו של הנער כינה את הרוצחים "נאצים" ודרש שיהרסו להם את הבתים. "שיתנו גם להם להישרף", אמר האבא. בית המשפט ביקש תסקיר מבחן בעניין שני החשודים הנוספים ברצח (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסף חיים בן דוד (צילום ארכיון: פלאש 90)

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (רביעי) דיון בהארכת מעצרו של יוסף חיים בן דוד, החשוד המרכזי ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, פרקליטות המדינה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים בטענה כי הוא מסוכן לציבור.

שופט בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והאריך את מעצרו עד תום ההליכים. בדיון הוחלט לדחות את ההכרעה בנוגע להארכת מעצרם של שני הקטינים הנוספים במעורבים בפרשה, עד שתתקבל תסקיר מבחן בעניינם.

בטרם החל הדיון עשרות מתושבי מזרח ירושלים - מקום מגורי הנער, הפגינו מחוץ לכותלי בית המשפט. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "שריפת אדם חי - מעשה נאצי" ו"מי ששורף ישרף".

במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לבין השוטרים שאבטחו את הדיון בבית המשפט.

עוד בטרם החל הדיון, חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער מוחמד אבו חדיר, אמר לכלי התקשורת כי הוא דורש שיהרסו את ביתם של החשודים "כמו ששרפו את הבן שלי, שיתנו גם להם להישרף. צריך להרוס להם את הבית". האב הוסיף ואמר: "באתי לפה לראות את האנשים ששרפו את הבן שלי, לראות את הנאצים האלה".

מלבד האשמת רצח, מואשמים השלושה בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא, אירוע שהתרחש יום קודם לכן. השלושה הואשמו גם בניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים והצתה מכוונת של חנות בכפר חיזמא.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין צירף לכתב האישום הודעה אישית שלו בה הוא כתב כי מדובר ב"מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. אני מבקש להביע את צערי העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי".

השלושה הודו במהלך חקירתם כי ביצעו את מעשה הרצח כנקמה על רצח שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר