ביל קלינטון: לא רואה אלטרנטיבה למדינה פלסטינית

נפתחו חגיגות יום הולדת ה-90 של הנשיא פרס. באירוע מיוחד שנערך הערב, אמר נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון בהומור, כי הנשיא פרס הבטיח כי ידבר בהלוויתו של קלינטון. קלינטון התייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני ואמר: "אני לא רואה אלטרנטיבה למדינה הפלסטינית" (פוליטי מדיני)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פרס וקלינטון, הערב (צילום: פלאש 90)

יום הולדת 90 לנשיא המדינה שמעון פרס: נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, ואמנים מפורסמים, הגיעו הערב (שני) לפתוח את חגיגות יום ההולדת של הנשיא שמעון פרס.

במהלך אירוע חגיגי שנערך הערב, אמר קלינטון: "אני אוהב את המדינה הזו יותר משמילים מסוגלות לבטא, הדבר הקשה ביותר בתקופת כהונתי היה כאשר יצחק רבין נרצח. לא חולף שבוע מבלי שאני חושב עליו ועל העול ששמעון נשא בהשלכות של אותו יום נורא".

"אתם חיים בשלום וביטחון יחסי אבל הכול משתגע סביבכם. השכנים שלכם אותם שכנים. בדרך זו או אחרת אתם עומדים לחלוק את עתידכם עמם. אז אומר לכם דבר פשוט: כל שאני יודע הוא שעל כולם להיות הגיוניים ולהתכונן לגרוע מכל, אבל אם כל מה שאתם עושים זה להתכונן לגרוע מכל ולא לעבוד על הטוב ביותר אז אין סיכוי לנצחון על האתגרים" אמר קלינטון.

נשוא האירוע, הנשיא שמעון פרס, חלק גם הוא שבחים לקלינטון ואמר: "קלינטון הוא צירוף אמיתי של מוח מבריק ולב חומל, איש צעיר שנולד במקום קטן והיה לחלום אמריקני והפך עתה לתקווה של זמננו".

"הדבר הקשה בכהונתי - רצח רבין" קלינטון לצד רבין (צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

קלינטון המשיך להעתיר שבחים על מדינת ישראל בכלל ועל הנשיא פרס בפרט: "אני אוהב לבוא לכאן, תמיד הרגשתי בבית בישראל. היה לי כבוד גדול לחגוג עם הנשיא פרס את יום הולדתו ה-80 וכעת אני פה, ביום ההולדת ה-90. הוא באופן ברור אחד מאנשי החזון הגדולים ביותר בעולם, הוא חי תמיד בעתיד ולא בעבר".

קלינטון הוסיף בהומור: "הוא הבטיח להגיע גם ליום ההולדת ה-90 שלי ושהוא ידבר בלוויה שלי. אתם חוגגים את חוכמתו הגדולה אבל אני כאן כדי לקבל את הדיאטה שלו".

הנשיא פרס, חתן האירוע (צילום: shutterstock)

קלינטון התייחס גם לסכסוך הישראלי פלסטיני, ואמר כי "הוצעה האלטרנטיבה לשמירת דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לא משנה כמה מתנחלים תשימו בגדה המערבית, לפלסטינים נולדים יותר תינוקות, אז אני עדיין חושב שיש לכם שאלה מהותית לענות עליה".

"אני לא רואה אלטרנטיבה למדינה הפלסטינית" אמר קלינטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר