יעלון מקשה על ישיבות ההסדר

למרות 'הקומבינה' הפוליטית של ראשי 'הבית היהודי' בה הסכימו לסנקציות פליליות נגד בני ישיבות חרדים, בתמורה לאי הארכת השירות ל'הסדר'. שר הביטחון מאריך את שירות ישיבות ההסדר החדשות שיפתחו ל-24 חודש (פוליטי)

שר הביטחון יעלון (צילום: פלאש 90)

חוק הגיוס שאושר בוועדת שקד סופג ביקורת חריפה מכל הצדדים, כאשר החרדים מאשימים את החוק כ'מחריב הישיבות' ואילו מנגד, מתנגדים גם החילונים לחוק כאשר הטענה המרכזית היא שהחוק לא מבין באמת לשוויון בנטל.

עיתון 'ידיעות אחרונות' חושף הבוקר כי במערכת הביטחון החליטו להמשיך היכן שחברי וועדת שקד החליטו לעצור, כך למשל מאז החלו הדיונים בוועדת שקד, הביע הצבא את רצונו כי השירות של חיילי ההסדר יעמוד על 24 חודש. אך בסופו של דבר מה שהטה את הכף היו השיקולים הפוליטיים. חברי הבית היהודי התעקשו על שירות של 16 חודשים להסדר והתנגדו לסנקציות הפליליות, לאחר מו"מ מתיש, 'הסכימו' בבית היהודי לסנקציות פליליות בתנאי שחיילי ההסדר יקבלו הארכה של חודש אחד בלבד.

אך למרות החוק ו'הקומבינה' הפוליטית של הבית היהודי על חשבון החרדים, החליט שר הביטחון יעלון לסכל את המהלך שהתרקם בוועדה. לשנות את החוק הקיים שר הביטחון לא יכול, אך יעלון החליט כי לא יאשר ישיבות הסדר חדשות בהן ישרתו פחות מ-24 חודש.

"מבחינתי, כולם צריכים לשרת שלוש שנים, בלי שום מסלול ייחודי", אמר לאחרונה יעלון. "אלא שישנם הסדרים פוליטיים והסדרים אחרים, והם מאפשרים שירות קצר יותר. גם במקרה של ישיבות ההסדר, שמספקות לצבא לוחמים מעולים, אמרתי בוועדה שאני מעוניין במסלול שירות של 24 או 36 חודשים, אבל נאלצנו להיצמד להסכם הקואליציוני. עם זאת, מכיוון שכשר ביטחון אני תומך בשירות מלא לכולם, החלטתי לדרוש מכל ישיבת הסדר חדשה שחניכיה ישרתו 24 חודשים לפחות, אחרת לא אאשר את פתיחתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר