מי שמאלני?

'הליכוד' תוקף את בנט ושקד, 'הבית היהודי' משיב מלחמה

מפלגת הליכוד תוקפת בחריפות את שותפיה לקואליציה, ומסמנת את שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד כ"יקירי השמאל". בתגובה, 'הבית היהודי' משגר הודעה חריפה מאוד נגד נתניהו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בתמוז תשע"ו | 31.07.16
בנט, נתניהו ושקד (צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל, פלאש 90)

שעות לאחר שפורסמו ציטוטים של שרי "הבית היהודי" נפתלי בנט ואיילת שקד מתוך ישיבת הממשלה בנוגע לתאגיד השידור הציבורי שנמצא בהקמה בימים אלו, מפלגת "הליכוד" משיבה אש ותוקפת בחריפות את בכירי הבית היהודי כשהם אף מאשימים אותם בכך שהם "יקירי השמאל".

בהודעה ששחררה הליכוד לפני זמן קצר נטען כי בנט ושקד הם יקירי השמאל שתומכים, לפי הליכוד, ב"מאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד".

מ'הבית היהודי' נמסר בתגובה: "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ"ש. כמו שירה בנגמש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בניה, כשנכנע לחמאס וכמו שהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת.

"והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ("היכנו מתחת לאלונקה") ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם.

"נגמרו ימי ילדי הכאפות", מכריזים ב'בית היהודי'.

הדברים מגיעים כאמור על רקע וויכוח קשה שהתגלע בישיבת הממשלה הבוקר בעת ששרת התרבות מירי רגב התבטאה בצורה תמוהה: "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו? השר צריך לשלוט. מה? נעמיד כסף ואז הם ישדרו מה שהם רוצים?". הציטוטים מהישיבה פורסמו לראשונה על ידי עיתונאי חדשות 2 עמית סגל.

בתגובה תקף השר בנט ואמר "אם לא רוצים את התאגיד אז תגידו, "איבדנו שליטה על זה, אנחנו לא רוצים". אבל הדחייה לשנה וחצי נועדה להפחיד עיתונאים גם מימין וגם משמאל להצטרף. יש פה רצון להטיל סימן שאלה כדי להקשות ולייצר תקופה שהתאגיד יהיה בתלות מוחלטת בדרג הפוליטי".

לאחר שהשר אופיר אקוניס טען כי "לבית היהודי לא אכפת, אתם מכניסים לשם מפד"לניקים, ענתה לו שקד "תפסיקו כבר עם השקרים שלכם, תלמדו לשלוט ותפסיקו לקטר, חבורת בכיינים. יש לכם עיתון משלכם מה אתם מקטרים?".

הדברים נאמרו על רקע החלטתו התמוהה של ראש הממשלה המשמש גם כשר התקשורת לעכב את פתיחת תאגיד השידור הציבורי בשנה וחצי, צעד שנתפס על ידי רבים ככזה שנועד להלך אימים על העיתונאים שכבר גויסו לתאגיד החדש וכעת עתידם לוט בערפל.

פרשנים רבים העריכו כי נתניהו שכאמור משמש גם כשר התקשורת, לא היה מרוצה מהעובדה כי התאגיד החדש גייס לשורותיו עיתונאים עצמאיים בעלי שם, שאינם סרים למרותו, וכי זו הסיבה שנתניהו מבקש "לדחות את הקץ" ולעכב ככל האפשר את פתיחת התאגיד החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר