מיקי זוהר נלחץ

"שלא יעזוב אותנו": אושר מס מופחת לנתניהו

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הצליח לפני זמן קצר לסדר לראש תנועתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפחתת מסים בשיעור 100 אלף ש"ח בשנה, כדי "שהוא לא יעזוב אותנו" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זוהר ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את יוזמתו של ח"כ מיקי זוהר, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישלם מס עבור השימוש במעונו הרשמי בירושלים ועל מימון המדינה את הווילה הפרטית בקיסריה ורכב השרד הממוגן שלו.

תיקון חקיקתי זה צעפוי לחסוך לנתניהו תשלום מס שנתי של כ-96 אלף שקל בשנה, וכ-400 אלף ש"ח בכל תקופת כהונתו הנוכחית כראש ממשלה.

בעוד כיום מופרשים כ-5,000 שקל בחודש משכרו של נתניהו על תשלומי הממשלה לווילה הפרטית ועל השימוש במעון הרשמי בבירה ועוד כ-3,000 ש"ח על רכב השרד, לאחר כניסת תיקון החוק החדדש לרשומות תיפסק הפרשת מס זו.

מוקדם יותר, בראיון ל'וואלה! NEWS', נימק כך זוהר את יוזמתו:"אם לא נדאג למשכורת של נתניהו, אני חושש - יחד עם אזרחים רבים - שהוא יעזוב את תפקידו".

"הסתובבתי הרבה בלשכה", הוסיף הח"כ מהליכוד, "ובאחת הפעמים שמעתי שיחה בין אנשי לשכתו על המשכורת של ראש הממשלה. הבנתי שבחודש שעבר נתניהו קיבל משכורת של 5,000 או 6,000 שקלים נטו בלבד, וכי באופן קבוע משכורתו צפויה להיות כ-13 אלף שקלים. זה היה נראה לי לא הגיוני".

לדבריו, "מצב בו ראש הממשלה מרוויח סכום כה זעום, הוא בלתי נסבל. אני מבין שנבחרי ציבור לא אמורים להרוויח כמו טייקונים, אבל יש גבול מה מדינה צריכה להכיל. זה לא הגיוני שראש הממשלה מרוויח שכר כה זעום ועלוב. הרי לאף אדם אין ספק שאם נתניהו היה אדם פרטי, הוא היה מרוויח מיליונים ולא היה נזקק לאף עזרה. את החוק שקיים על נשיא המדינה צריך פשוט להחיל עליו. זה לא מורכב מדי", הסביר זוהר ל'וואלה! NEWS'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר