ביקורת גם בתוך הממשלה

זעם על 'חוק הכותל' של מפלגת ש"ס; ניגון ברחבת הכותל והגעה בלבוש לא צנוע - עבירה פלילית

במפתיע, מפלגת ש"ס הגישה הצעת חוק שתביא לשינויים שנויים במחלוקת ברחבת הכותל. בהצעה: הגעה לכותל בלבוש לא צנוע או נגינה ברחבת הכותל תחשב לעבירה פלילית | גם בתוך הממשלה הופתעו ושרים מבקרים את ההצעה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מוקדם יותר היום (חמישי) החליטה מפלגת ש"ס לקדם הצעת חוק המכונה "חוק הכותל", הצעה שתביא לשינויים שנויים במחלוקת בכותל המערבי.

על פי הצעת החוק, הגעה לכותל עם חולצה קצרה או נגינה ברחבת הכותל תהווה עבירה פלילית ודינה עד חצי שנת מאסר.

הצעת החוק הוגשה על ידי שר הדתות מלכיאלי וחבר הכנסת אוריאל בוסו, ולפיה במקרה של יהיה ברור אם אירוע מסוים הוא הפרה של מנהג המקום, אזי "יכריע בה הרב הממונה, לאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל".

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "עד היום, נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, אך טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו של הכותל המערבי בחוק מיוחד החל על הכותל.

דבר זה גורם מפעם לפעם לפגיעה בערכים המקודשים של עם ישראל. לפיכך מוצע לקבוע בחוק הוראות שיסדירו הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה".

באופוזיציה קפצו על הצעת החוק כפרי בשל ותקפו. כך למשל כתב יו"ר האופוזיציה לפיד: "החקיקה הזו אומרת דבר אחד: הכותל כבר לא של כולם.

הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל. הם לא יחליטו בשבילנו מי יהודי יותר ומי פחות. אם החקיקה הזו תעבור ישראל כבר לא מדינה חופשית. במקום סמל של אחדות הכותל יהפוך לסמל של דיכוי נשים, אפליית חילונים, פירוק הברית שלנו עם יהדות העולם".

גם בתוך הממשלה היו שרים שהגיבו בהפתעה, ובאופן חריג שר התרבות מיקי זוהר תקף את החוק פומבית; "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר