פג הקסם: יאיר לפיד צונח ל-6 מנדטים בלבד

אחרי שדיבר נגד המפלגות החרדיות, מגיע הסקר: מסקר שפרסם מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" עולה כי לו היו נערכות היום הבחירות לכנסת, הייתה מקבלת מפלגתו החדשה של העיתונאי והפוליטיקאי יאיר לפיד - 6 מנדטים בלבד. וכמה מקבלות המפלגות החרדיות? כל הפרטים (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (פלאש 90)

רק לפני כמה שבועות המפלגה החדשה הייתה באופוריה כשסקרים החמיאו לה עם 20 מנדטים - למרות שעוד לא נולדה, אך בסוף השבוע מתברר כי ייתכן והשמחה בסביבתו של לפיד הייתה מוקדמת מידי.

מסקר שפרסם מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" עולה כי לו היו נערכות היום הבחירות לכנסת, הייתה מקבלת מפלגתו החדשה של העיתונאי והפוליטיקאי יאיר לפיד - 6 מנדטים בלבד.

לדברי פרופסור אבי דגני עורך הסקר: "רק הזמן יראה אם הנתון מעיד על סוף הדרך של מפלגת לפיד שטרם הוקמה בפועל, או שמדובר במצב ביניים של התארגנות לקראת זינוק חוזר".

דגני מוסיף כי אסור לשכוח כי עד לפני כחודש עמד מצבו של לפיד בסקרים סביב ה-15 מנדטים עם פוטנציאל ל-20.

לדברי פרשנים פוליטים, מתברר כי ההסתתרות מאחורי עמוד הפייסבוק והשקט התקשורתי לא עושים למועמד החדש טוב, והוא נשכח מעט בתודעה הציבורית הפוליטית.

מהנתונים עולה כי לפיד שואב את כוחו בעיקר ממצביעי קדימה לשעבר (47%) מהליכוד (11%) ומהעבודה (7%).

מנתוני הסקר עולה עוד כי לו היו נערכות היום הבחירות, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו היתה זוכה ל-39 מנדטים ולפי כך מרחיבה את הפער בין גוש הימין לשמאל כך שגוש הימין ימנה 76 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן.

מהסקר עולה נתון מעניין לפיו ברמת הנאמנות של הבוחרים למפלגות להן הצביעו במערכת הבחירות האחרונה, נמצאים המפלגות הדתיות-חרדיות בראש הרשימה, כשיהדות התורה מובילה עם 90% נאמנות של מצביעים שישובו להצביע שוב גם עתה עבור המפלגה,ש"ס במקום השני עם 85% נאמנות והמפלגה השלישית הינה הבית היהודי עם 81% נאמנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר