ישראל בריסקמן: "עסקן חרדי כלא והכה אותי"

התפתחות דרמטית: סרבן הגט, ישראל בריסקמן, טוען כי עסקן חרדי מליקווד הכה אותו וגרם לו לנזק רפואי. המשטרה עצרה את העסקן ואשתו

בני סגל | כיכר השבת |

סיפור גירושי בריסקמן-שכטר מסתבך: עסקנים הפועלים בארה"ב בענייני עגונות, שהצליחו בשבוע האחרון להוציא גט מישראל בריסקמן, נעצרו באשמת חטיפה והכאה.

מדובר בבני זוג מוכרים מליקווד - ר´ דוד ווקס ואשתו. כזכור, בתחילת השבוע חשף "כיכר השבת" כי סיפור העיגון בפרשת בריסקמן-שכטר הסתיים, והאשה קיבלה את גטה בארה"ב בעקבות מעורבותם של חברי "מאפיה" מקומיים.

כעת אנו מביאים, לראשונה, את פרטי הסיפור המלא.

בעקבות גיבוי הלכתי שהתקבל משניים מגדולי הפוסקים בישראל, כי יש להתיר אפילו ´גט כפוי´, הוחלט לצאת לפעולה לא שגרתית כדי להביא לחילוץ האשה מעגינותה.

בשלב מסוים נודע כי ישראל בריסקמן שוהה בארה"ב. שלושה גברתנים איטלקים איתרו את מיקומו, חטפו אותו בפועל והחזיקו אותו מספר ימים, שלאחריהם שוחרר.

מעת שיחרורו, ניהלו אחריו מעקב עד למוצאי שבת האחרון, אז הפתיעו אותו בבית חברו, שם שהה.

שלושה איטלקים ושלשה רבנים התייצבו במקום. הללו, התכוננו לקראת ביצוע גט כפוי כפי שהתירו הפוסקים.

בריסקמן ראה את האיטלקים ונבהל. בו במקום הוא נעתר לתת גט ולשחרר את אשתו, זאת מבלי ששוגר לעברו אף איום באותו שלב. התהליך כולו בוצע במקום, בנוכחות האשה שימים מספר קודם לכן הגיע לארה"ב עם אמה.

האשה קיבלה את הגט שאושר כהלכה ולכתחילה על ידי הדיינים במקום. כך שעל פי העמדה ההלכתית של הדיינים, גם בארה"ב וגם בישראל, לא מדובר אפילו ב´גט כפוי´. הגירושין אושרו ולאשה מותר כעת להינשא לאדם אחר לכתחילה.

אלא שמכאן הסיפור הסתבך.

לאחר שבריסקמן העניק את הגט, הגברתנים האיטלקיים הכו אותו, שברו את אפו וגרמו לו לחבלות.

בריסקמן חשד בשלב הזה כי חברו היה מעורב בפרשה, וביקש ממנו הלוואה כספית. החבר סירב, וכעבור ימים מספר הגיש בריסקמן תלונה במשטרה על המקרה, כשהוא מאשים את העסקן דוד ווקס בחטיפה, הכאה וסחיטה.

משטרת ניו-יורק עצרה את דוד ווקס ואשתו ג´ודי, בעקבות מסמכים רפואיים שהציג בריסקמן המעידים כי הוא סובל מחתכים בראשו, אף שבור ועיניים נפוחות. בריסקמן טוען כי ווקס, עסקן מוכר בליקווד, הוא זה שאזק את ידיו, כלא אותו והכה אותו.

אשתו של ווקס מואשמת בסיוע לבעלה. דמי הערבות לשחרורם נקבעו על סך 750 אלף דולר לבעל ו-450 אלף דולר לאשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר