הפיצוץ המסתורי בסודן: שגרירות ארה"ב נסגרה

שגרירות ארצות-הברית בחרטום שבסודן נסגרה אתמול זמן קצר לאחר השריפה שפרצה במפעל הצבאי "ירמוק", זאת לפני שבסודן האשימו את ישראל בתקיפת מפעל הנשק. לפי הדיווח בעיתון הלונדוני "אל-חיאת", ייתכן וישראל שלכאורה עומדת מאחורי הפצצת המפעל, עדכנה את ארה"ב טרם התקיפה

יוני גבאי | כיכר השבת |
רגעי הפיצוץ כפי שתועדו (צילום: מתוך שידורי אל ג'זירה)

שגרירות ארצות-הברית בחרטום שבסודן נסגרה אתמול (רביעי) זמן קצר לאחר השריפה שפרצה במפעל הצבאי "ירמוק", וזאת עוד לפני שבסודן האשימו את ישראל בתקיפת מפעל הנשק, כך מדווח הבוקר העיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון.

לפי הדיווח, השגרירות הפסיקה להעניק שירותים לאחר שהותקפה לפני כחודשיים על-ידי מפגינים מוסלמים, אך אתמול אף סגרה את שעריה.

בעיתון העריכו כי החלטת השגרירות מצביעה על-כך שייתכן וישראל שלכאורה עומדת מאחורי הפצצת המפעל, עדכנה את ארצות-הברית טרם התקיפה.

משרד החוץ המצרי הזדהה עם סודן מול מה שכינה "ההתקפה הבוגדנית". בהודעה מיוחדת הביעה מצרים נכונות לשיתוף פעולה עם סודן כדי לעמוד על נסיבות ההפצצה.

בסודן נטען אמש כי ארבעה מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו מפעל גדול לייצור אמצעי לחימה בחרטום. שלשום לפנות בוקר, פרצה במפעל המרכזי של סודן לייצור תחמושת שריפה שכובתה רק לאחר שעתיים.

הקבינט הסודני התכנס אתמול, 300 מפגינים צעקו במקום "מוות לישראל", וסגן הנשיא עלי אוסמן טהא אמר כי "ישראל היא מדינת אי-צדק ויש להרתיע אותה".

שר ההסברה הסודני אף איים כי "סודן שומרת לעצמה זכות לתקוף את ישראל בחזרה". בלשכת ראש הממשלה נמנעו מלהתייחס להאשמות ודובר צה"ל מסר כי "לא מתייחסים לפרסום".

זו אינה הפעם הראשונה שסודן מאשימה את ישראל בהאשמות מן הסוג הזה, וזאת מאחר ולפי הערכות סודן משמשת נתיב להרחת נשק לחמאס ברצועת עזה דרך מצרים. בישראל סירבו באופן עקבי להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר