שלושה מרוצחי בן יוסף לבנת הי"ד נעצרו

הותר לפרסום: שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נעצרו בחודש שעבר בשל מעורבותם בירי בקבר יוס, לפני כשנתיים ממנו נרצח בן יוסף לבנת הי"ד ונפצעו חמישה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אחד הפצועים בפיגוע הירי (צילום ארכיון: ועד מתיישבי שומרון)

הותר לפרסום: שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נעצרו בחודש שעבר בשל מעורבותם בירי בקבר יוסף לפני כשנתיים ממנו נרצח בן יוסף לבנת הי"ד ונפצעו חמישה מתפללים נוספים.

השלושה נעצרו במהלך משותף של צה"ל והשב"כ לאחר ששוחררו מכלא ברשות הפלסטיני בו ריצו מאסר של שנתיים בלבד לאחר שהודו והורשע בירי באוויר בלבד. השלושה הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי.

שלושת העצורים הם נואף פהד נואף בני עודה,כבן 24, שימש כחייל סיור חמוש של הרש"פ. ואאל חסין מחמד דאוד, בן 24, תושב קלקיליה, שימש גם הוא כחייל סיור חמוש. תרכי ד'יאב תרכי זוארעה, כבן 23, תושב אלבירה/רמאללה, שימש כנהג הסיור, ללא חימוש בצבא הרש"פ.

בשב"כ מציינים כי שני מחבלים נוספים, מפקד הסיור ואחד מהמשתתפים בו, אשר היו מעורבים בירי לעבר המתפללים הישראלים, טרם נעצרו. מפקד הסיור, מרצה בימים אלה, עונש שנגזר עליו בבימ"ש של הרשות בגין חלקו באירוע, ואילו המשתתף הנוסף מבוקש לחקירה ומסתתר במבנה המנגנון.

בחקירתם הודו העצורים כי ביצעו גם ירי מכוון למכוניות בהם נסעו המתפללים למרות שלא נשקפה סכנה כל שהיא לחייהם. עוד עולה מחקירתם כי בטרם נחקרו ברשות הפלסטינים תיאמו ביניהם גרסאות.

כתוצאה מהירי של אחד משלושת העצורים, נהרג בן יוסף לבנת הי"ד שנכנס להתפלל בקבר יוסף.

לאחר הירי פיזרו העצורים אבנים על הכביש כדי לייצר מצג שווא שיודו לעברם אבנים ולכן הם ביצעו ירי כהגנה עצמית. בנוסף, הם ביצעו חבלה יזומה ברגלו של אחד הנחקרים כדי לייצר ראיה שקרית התומכת בגרסתם.

מדובר צה"ל נמסר כי חקירתם נמשכת ובסיומה יועברו תיקי החקירות לפרקליטות איו"ש להגשת כתבי אישום נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר