תיעוד: המנהרה בה נחטף סגן הדר גולדין הי"ד

במהלך פעילות חטיבת גבעתי ברפיח, נחטף סגן הדר גולדין הי"ד דרך מנהרה בה ביצע סגן איתן מרדף אחר החוטפים לאורך 750 מטרים עד לפיצול המנהרה. צפו בתיעוד מהזירה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: אל ג'זירה)

התקרית הקשה בשטח החקלאי ברפיח, ביום שישי האחרון, גבתה את חייהם של מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל הי"ד, סמל-ראשון ליאל גדעון הי"ד וסגן הדר גולדין הי"ד.

כעת, כתב אל-ג'זירה חזר למקום התקרית ומביא תיעוד מהבית בו הסתתר המחבל ומהמנהרה בה נחטף גולדין ודרכה רדף סגן איתן, סגן מפקד הסיירת, אחר החוטפים..

התקרית החלה כאשר כוח של סיירת גבעתי זיהה תצפיתן של החמאס על גג מבנה. מפקד הסיירת רס"ן שראל החליט ללכוד את החשוד מבלי לפתוח באש. הכוח בפיקודו החל לסרוק את מבנה הבית והחצר, כאשר אז יצא מחבל מפיר מנהרה, פתח באש והתפוצץ בקרבתם ובכך הביא למותם של השלושה.

פיר המנהרה (צילום: אל ג'זירה)

סגן איתן שמע את הירי יחד עם הכוח בפיקודו, ופתחו באש לעבר מחבל נוסף שהיה במקום. סגן איתן זיהה כי המחבל שרוע על רס"ן שראל ומיהר לדווח כי שראל מת והוא לוקח פיקוד. "קודקוד הרדוף. אני לוקח פיקוד", הודיע למפקדיו בקשר.

סגן איתן הבחין שסגן הדר גולדין נעלם והבין שהוא נחטף דרך פיר המנהרה. הוא מיהר להודיע על כך למפקד גדוד הסיור של גבעתי, סג"א א', והוסיף ועדכן כי הוא יורד בגופו לתוך המנהרה כדי לרדוף אחר החוטפים.

כ-750 מטרים צעד סגן איתן בתוך המנהרה עם אקדח שלוף כשבפנים הוא מזהה את סימני הדם והגרירה של גולדין. כאשר הבחין כי המנהרה מתפצלת לכמה כיוונים, וכשאיבד את הכיוון אליו נמלטו החוטפים החלט לעצור ולחזור על עקבותיו.

בשלב זה הוכרז נוהל חניבעל וכלי טיס יחד עם כוחות שריון וסוללות ארטילריה הפציצו יעדים חשודים כדי לסכל את בריחת החוליה שהחיקה בגולדין. כעבור יממה של הפצצות הוחלט להפסיק את החיפושים, בעקבות ההערכה כי המנהרה ובה החוטפים וגולדין קרסה עליהם.

הממצאים שאיתר סגן איתן הועברו לרבנות הצבאית וזו החליטה להכריז על סגן הדר גולדין כחלל צה"ל.

באוגדת עזה שיבחו את פעילותו של סגן איתן, שנכנס למנהרה בניגוד לנהלים ולפקודות ואמרו כי הוא "חתר למגע והפגין יוזמה ואומץ לב נדיר שתכליתם הייתה למנוע את חטיפת הקצין".

הבית הסמוך למנהרה שהופגז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר