התאבדות החיילים

חבריהם מאשימים את הצבא: 'הם ראו גופות וזוועות, צה"ל אחראי'

חיילי צה"ל מטילים את האחריות להתאבדות שלושה חיילים לאחר צוק איתן על הצבא. לדבריהם ייתכן והם היו היום בחיים עם טיפול נכון יותר. בצה"ל דוחים את הטענות (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה פלאש 90. לקברים המצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

שבועות אחדים לסיום מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, מתמודדת חטיבת גבעתי שחייליה היו ללוחמים הבכירים והמרכזיים במהלך ימי המבצע, עם התאבדותם של שלושה מלוחמיה בזה אחר זה בזמן שחלף מאז המבצע. המשטרה הצבאית חוקרת האם התאבדותם של השלושה שלחמו בעזה קשורה בהכרח למראות הזוועה אליהם הם נחשפו בזמן המבצע.

השלושה ששמו קץ לחייהם נמצאו בזה אחר זה כשהם ללא רוח חיים וכשנשקם נמצא לצידם. בצה"ל בודקים את האפשרות כי החיילים החליטו לעשות זאת לאחר ששהו במהלך המבצע בעזה ונחשפו למראות קשים בהם את גופות חבריהם הלוחמים מוטלות לפניהם.

אחד החיילים ששירת עם אחד הלוחמים ששם קץ לחייו, סיפר לחדשות 2 כי חברו נחשף פעמים רבות למקרים מזוויעים ולכן קשה לשים נקודה מדוע הוא החליט להתאבד. "הוא היה אדם נורמטיבי לגמרי שנחשף למראות קשים, בחיים לא חשבתי שהוא יעשה דבר כזה. הוא ראה הרבה גופות מול העיניים, הרבה זוועות. אלה חבר'ה צעירים שנכנסים למקומות האלה וחווים תחושות מאוד קשות".

החבר הוסיף ואמר כי החייל היה "בעל מוטיבציית שיא לתרום ולעזור למדינה, חברותי מאוד, תמיד חייכן ובעל שמחת חיים. הופתעתי כשזה קרה". החייל קרא לצה"ל לבדוק את המקרים הללו באופן מיידי וזאת על מנת שאירועים דומים לא יתרחשו שוב. "צריך לבדוק מה קרה כאן כי זה מוזר מאוד, כשקיבלנו את ההודעה זה היה ממש מפחיד". אמר חייל נוסף.

מאז התרחשות המקרה ביקרו בבתי המשפחות חיילים רבים, בהם חבריהם של הלוחמים המנוחים ובני משפחה קרובים. כולם מספרים כי בני המשפחות מתקשים לעכל את שקרה ומאשימים את צה"ל ואומרים "הצבא יכל למנוע את המקרים הללו וכי על אחד החיילים "הופעל עליו לחץ רב מהמבצע, המשפחה מאשימה את צה"ל ואומרת כי יש לו חלק במוות של הילד שלה".

למרות זאת בצה"ל דוחים את הטענות ואומרים כי למרות אותם מקרים חמורים, בשנים האחרונות ישנה ירידה משמעותית במספר המקרים בהם חיילים מחליטים לשים קץ לחייהם וכי הנושא הזה נמצא בעדיפות עליונה וכי המפקדים הבכירים והזוטרים כאחד עושים כל שביכולתם למנוע הישנות של מקרי התאבדות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוות אותן. כלל האירועים נמצאים בחקירת מצ"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר