בטכניון פותח מסוק זעיר במשקל של ק"ג אחד לתצפיות צלום

המסוק הנושא את השם ה"רחפן", הוא מסוק רובוטי זעיר המנווט, מצלם ומתמרן באופן עצמאי

יוני גבאי | כיכר השבת |
צילום של ה"רחפן" שפותח בטכניון בחיפה

סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון שבחיפה פיתחו בימים אלו מסוק זעיר במשקל של ק"ג אחד המסוגל לבצע פעולות של מסוקים גדולים, אם כי בטווח טיסה קצר. המסוק הזעיר הנושא את השם ה"רחפן", הוא מסוק רובוטי זעיר המנווט ומתמרן באופן עצמאי.

"כיום, לאחר מספר שלבי פיתוח, הגענו למשקל כולל של קילוגרם אחד, עם זמן שהות באויר של 30-40 דקות", מספר מהנדס המעבדה למערכות נבונות, רונן קידר. "הרחפן יכול להיכנס לבניין דרך החלון, לבצע את עבודתו ולצאת בחזרה".

פרופ' אהוד ריבלין, המוביל את הפרויקט מטעם הפקולטה, ציין כי הסטודנטים, בהנחייתו, תורמים לפרוייקט בהיבטים של עיבוד מידע וראייה ממוחשבת. "בעזרת סנסורים שונים שהוספנו לרחפן, אנו מקנים לו יכולת הבחנה במכשולים ומניעת התנגשות, שמירת גובה והתמצאות בסביבה בעזרת מפה תלת ממדית".

בשלב זה המצלמה נמצאת בגחון ה"רחפן", אך חוקרי הטכניון עומדים לציידו במצלמה נוספת כך שניתן יהיה לצלם גם קדימה ואחורה, ולמעשה ב-360 מעלות במישור האופקי.

"הוספת מחשב כף יד מסוג PC Poket איפשרה לנו להגביר את כושר העיבוד של הרחפן" מוסיף אראל עוזיאל, בוגר הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, שהשתתף בפיתוח. "המחשב שולט על הרחפן באמצעות קופסת בקרה הנמצאת על הפלטפורמה ואחראית על ההיגוי, כך מתאפשרת לרחפן תקשורת אלחוטית עם תחנה קרקעית לקבלת הוראות טיסה ולשידור מיקום והעברת תמונות תוך שימוש ביכולות החישוביות והתקשורתיות של מחשב כף היד הנמצא בו".

את הפרוייקט הובילו פרופ' אהוד ריבלין מהפקולטה למדעי המחשב, פרופ' פיני גורפיל מהפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל, מהנדס המעבדה למערכות נבונות, רונן קידר ומהנדס החומרה סרגיי דניליאן. הפרוייקט ממומן על ידי קרן דבורה והמרכז למערכות אוטונומיות בטכניון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר