הפתעה: קהלני מזהיר מדחיקת ההסדר החוצה

לישיבות ההסדר המצויות תחת מתקפה קשה של התקשורת ואישים שונים בהנהגה הישראלית הגיעה הערב הצהרת סיוע ותמיכה מעניינת מאחד מבכירי הקצינים הזוכים לאהדה רבה בישראל

יוני גבאי | כיכר השבת |
קהלני. (פלאש 90)

הפתעה בלתי צפויה: תת אלוף אביגדור קהלני מזהיר מדחיקת ישיבות ההסדר אל מחוץ לצבא.

לישיבות ההסדר המצויות תחת מתקפה קשה של התקשורת ואישים שונים בהנהגה הישראלית הגיעה הערב הצהרת סיוע ותמיכה מעניינת מאחד מבכירי הקצינים הזוכים לאהדה רבה בישראל.

תת אלוף (במיל') אביגדור קהלני אמר היום כי ישיבות ההסדר מעמידות חיילים איכותיים מהמעלה הראשונה, אך אם צה"ל ידחוק החוצה את הישיבות האלו, ימצא את עצמו חסר אלפי חיילים שהם מלח הארץ, והמדינה והצבא יפסידו מכך". תת אלוף קהלני אמר את הדברים, בדיון בנושא "רב או מפקד: תלמידי ישיבות הסדר בצבת הנאמנות הכפולה", שהתקיים במרכז לאתיקה בירושלים, בשכונת שאננים.

בדיון השתתף גם דובר ישיבות ההסדר, הרב דוד סתיו, שאמר כי ישיבות ההסדר לא קמו על אג'נדה פוליטית ורק חלקן הקטן בכלל מצוי בתחומי יהודה ושומרון. "אין באג'נדה של אף לא רב אחד מראשי ישיבות ההסדר להשליט סדר יום פוליטי בצבא, ולשאלת עתיד יהודה ושומרון אין שום תפקיד בעמדתם של ישיבות ההסדר ושל רבנים כאלה או אחרים באשר להשתתפותם בצבא. רוב המקרים של סירוב באו מחיילים שלא שאלו את רבניהם, חלקם אף לא משרתים בישיבות הסדר, ולו היו שואלים- היו מקבלים תשובה שאין לסרב.

אני מסכים עם דרכו של הרב מלמד, ואם מערכת אכיפת החוק מוצאת שיש בהם עבירה על החוק- שיעמידו אותו לדין ואם יורשע- יענש" אמר הרב סתיו. לדבריו, ישיבות ההסדר לא צריכות לבקש תעודת הכשר ותעודת נאמנות למדינה. אף אחד לא העז לבקש זאת בעבר מהתנועה הקיבוצית או מפרופ' בשמאל, דוגמאת פרופ' לייבוביץ' שקרא לחיילי צה"ל "יודונאצים". איש לא דרש לפסול אותו מלהרצות באוניברסיטה ואיש לא ביקש למנוע מחיילי צה"ל לבוא לאוניברסיטה העברית בגללו.

תת אלוף (במיל') קהלני סיפר כי ראשוני בני ההסדר שירתו תחת פיקודו, וקרא שלא להעמיד את חיילי ההסדר לפני הצורך לפנות יישובים. "אם היו אומרים לי לפנות יהודי מביתו- הייתי נקרע מבפנים, וטוב יהיה להרחיק את חיילי ההסדר מן הצורך הזה. אבל אם בכל זאת חייל הסדר יקבל פקודה לעשות זאת, הוא חייב לבצע משום שניתנה ע"י הממשלה הריבונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר