נתניהו לחיילים החרדים

"האמונה הכרחית. אבל גם החרב. איך נגן על ישראל?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס צה"ל במרכז הארץ, ונפגש עם קצינים וחיילים מפלוגת "שנת המשימה" של הנח"ל החרדי –"נצח יהודה". נתניהו: "אני חושב שהדבר הזה משנה לא רק את החברה החרדית ואת היחס שלה לשירות בצבא, אלא גם את היחס של החברה לציבור החרדי. אנחנו רוצים לאחד את חלקי העם" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס צה"ל במרכז הארץ, ונפגש עם קצינים וחיילים מפלוגת "שנת המשימה" של הנח"ל החרדי –"נצח יהודה".

במהלך הביקור שמע ראש הממשלה סקירות ממפקדי הגדוד וקציניו אודות המסלול הצבאי אותם עוברים המתגייסים החרדים. בהמשך, נפגש עם חיילי הפלוגה, שמע סיפורים משירותם הצבאי במסגרות לוחמות, וכן על הקשיים שהיו להם בדרכם להתגייס לצה"ל.

סמ"ר אהרון שטיינמץ סיפר: "גדלתי במסגרות הכי חרדיות שיש, ישיבות "שחורות". הגיע לידי מאמר שכתב פרופ´ מבן גוריון על הגדוד והבנתי שזה לא מה שחשבתי. התחושה שלי הייתה שמשרת מי שנמצא בשוליים של החברה החרדית, "נערי ברזלים". הבנתי שאני כן צריך להתגייס ולשרת. זה היה מאוד קשה, הייתי צריך לבוא להורים שלי ולהגיד להם שאני רוצה להתגייס. הם לא רצו בכך ואמרו שאני הורס את המשפחה והאחים. הרבה זמן לקח לי זמן להסביר להם שזה לא נורא. פניתי לגדוד "נצח יהודה" כי הבנתי ששירות קרבי זה הייעוד, וזה מה שמחשל ונותן יותר מכל מסגרת אחרת. עצם זה שאני הולך עם מדים ברחובות ירושלים, אני מרגיש גאה, ורואה את השינוי שמתחולל. בעבר היו לי חיכוכים וביקשו ממני להוריד מדים כשאני מגיע הביתה. היום מקבלים אותי".

ראש הממשלה השיב בסיפורו האישי על סבו, תלמיד ישיבה מבריק שיום אחד עמד עם אחיו בתחנת רכבת באירופה, בשלג, והוכה על ידי חבורה של חוליגאנים שקראו לעברו ´יהודי´.הוא שכב בשלג ובבוץ מדמם ולא ידע אם יחיה. "הוא אמר לעצמו "אוי לבושה, בני המכבים, צאצאיו של דוד המלך, כך הם מתבוססים בבוץ בלי יכולת להגן על עצמם. אם אחיה, אקח את משפחתי ואעלה לארץ ישראל ושם נקים מדינה וצבא". הוא היה תלמיד ישיבה. גאון גדול. הוא לא ראה בזה שום ניגוד. האמונה היא הכרחית. אבל גם החרב הכרחית. איך נגן על עם ישראל? איך נגן על תורת ישראל? כוח האמונה בוודאי. אבל צריך להחזיק בחרב. בחרב דוד".

עוד אמר ראש הממשלה לחייליים: "יש פה שילוב מדהים של שלושה דברים; אמונה, הגנה ופרנסה. אני חושב שזו מהפכה. חשבתי כך בכהונה הראשונה שלי כראש ממשלה, ואני חושב כך היום עוד יותר. הרושם שלי גם מהסיפורים שלכם וגם ממה שאני שומע, שיש שינוי יסודי בחברה החרדית ואנחנו רוצים להעצים את זה, רוצים להכפיל את מספר המתגייסים מהציבור החרדי בחמש שנים. אתם מספרים לי איך אתם גאים, ובצדק. אני חושב שהדבר הזה משנה לא רק את החברה החרדית ואת היחס שלה לשירות בצבא, אלא גם את היחס של החברה לציבור החרדי. אנחנו רוצים לאחד את חלקי העם".

גדוד 97, "נצח יהודה", הוקם בינואר 1999 בשיתוף פעולה של צה"ל, משהב"ט ועמותת רבנים מהציבור החרדי. מלבד המטרה הצבאית, הגדוד הוקם על מנת לגשר על פערים חברתיים בין חרדים לחילונים ולהכין את בני הנוער המתגייסים להשתלבות בחברה ובשוק העבודה בהמשך דרכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר