צה"ל מגיב לפרסום ב'כיכר השבת': "רוח דברי ברק ודובר צה"ל תואמים"

יומיים אחרי הפרסום ב'כיכר השבת' על הצנזורה של אתר צה"ל בהודעת שר הביטחון אהוד ברק בעקבות הרצח של בן יוסף לבנת הי"ד, מגיבים בצה"ל: "רוח דברי שר הביטחון והודעת דובר צה"ל תואמים" * תגובת לשכת שר הביטחון: "אנו לא רואים שום בעיה באופן פרסום הודעת השר באתר דובר צה"ל" (צבא)

מנחם כץ | כיכר השבת |
ברק וגנץ (פלאש 90)

יומיים אחרי הפרסום ב"כיכר השבת" על הצנזורה של אתר צה"ל בהודעת שר הביטחון אהוד ברק בעקבות הרצח של בן יוסף לבנת הי"ד, מגיבים בצה"ל ובלשכת שר הביטחון: "הכל מתואם".

כזכור, כפי שחשפנו שלשום, לשכת שר הביטחון שיגרה תגובה לכלי-התקשורת בעקבות הרצח: "שר הביטחון, אהוד ברק, מגנה את רצח אחיינה של לימור לבנת, בן יוסף לבנת, ופציעתם של שלושה נוספים ודוחה את הטענות כי יש אשם בקורבנות שנכנסו ללא אישור צה"ל לפאתי שכם. אף תקלת תיאום אינה יכולה להצדיק אירוע מסוג זה וירי על חפים מפשע".

עוד נכתב בהודעה: "השר הנחה את צה"ל לבדוק את ההתרחשויות שהובילו לירי אל עבר קבוצת מתפללים שהגיעה לערוך תפילה בערב החג. על הרשות הפלסטינית לחקור את האירוע במהירות ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים מול מבצע הירי".

באתר צה"ל בחרו להשמיט את המילה "רצח" מההודעה והשתמשו במילה "ירי". כך נכתב שם: "שר הביטחון אהוד ברק, הנחה את צה"ל לבדוק את ההתרחשויות ודורש מהרשות הפלסטינית לחקור את האירוע במהירות ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים מול מבצע הירי. הוא גינה את הירי וטען כי אף תקלת תיאום אינה יכולה להצדיק אירוע מסוג זה וירי על חפים מפשע".

לפניית "כיכר השבת", הגיב צה"ל בהודעה כתובה ששוגרה למערכת: "מטבע הדברים הודעות דובר צה"ל מובאות באתר צה"ל ככתבן וכלשונן גם בשל הערך ההיסטורי וגם מעצם היות אתר צה"ל האתר המרכז את כלל ההודעות של דובר צה"ל. באשר להודעות של גופים שונים, באם ישנם חלקים רלוונטיים, הם אלו המובאים באתר. כך נעשה גם בהודעה המדוברת".

לגופו של עניין, אומרים בצה"ל, "רוח דברי שר הביטחון והודעת דובר צה"ל תואמים".

תגובת לשכת שר הביטחון: "אנו לא רואים שום בעיה באופן פרסום הודעת השר באתר דובר צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר