פרובוקציה? פעילי המרמרה יצעדו לישראל

לרגל יום האדמה, אלפי מוסלמים ופעילים פרו-פלסטינים צפויים לצעוד אל עבר גבולות ישראל. פעילים תורכיים שהיו על המרמרה הצטרפו. מארגני האירוע טוענים כי מדובר יהיה באירוע שקט. האם פעילי המרמרה מתכננים פרובוקציות? רמטכ"ל צבא לבנון: נגיב לכל תוקפנות הישראלית בגבול

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
מאווי מרמרה (צילום: פלאש 90)

פעילים תורכיים שהיו על הספינה מאווי מרמרה במשט ה-IHH הצטרפו למשלחת אסייתית שהגיעה בכדי להשתתף באירועי יום האדמה. נראה כי הפעילים התורכיים אינם מחמיצים את הזדמנות לפרובוקציה נגד ישראל. מארגני האירועים בלבנון טוענים כי המשתתפים לא יצעדו לגבול כמו שתוכננן בתחילה, אלא יקימו עצרת במבצר הבופור.

מצה"ל נמסר כי מוקדם להעריך האם האירועים יעברו בשקט.

כזכור, בשנה שעברה התקיימה ביום הנכבה אל גבולות ישראל, צעדה שהסתיימה בעשרות הרוגים ופצועים.

מחר (שישי) שוב צפויים אלפי מוסלמים מרחבי העולם הערבי לצעוד אל עבר גבולות ישראל, לרגל יום האדמה. בשבועות האחרונים כחלק מפעילות ארגונים פרו-פלסטינים, נקראים פליטים פלסטינים מרחבי העולם המוסלמי, להשתתף בצעדה אל גבולות ישראל הנקראת בשם היומרני "הצעדה העולמית לירושלים". בנוסף מתוכננים הפגנות 'נכבה' גם בעזה ובגזה, וארגוני שמאל יפגינו בשטח ישראל.

רמטכ"ל צבא לבנון ווליד סלמאן, שסייר בגבול ישראל- לבנון וביקר את כוחות צבא לבנון הפרוסים בשטח אמר "אנחנו בכוננות מלאה, על רקע התנאים הקשים בו שרוי האזור. אנחנו עומדים בתיאום עם הכוחות הבינלאומיים על מנת להכשיל כל מזימה של האויב, המחריף לאחרונה את הפרותיו את המרחב האווירי הלבנוני".

עוד הוסיף סלמאן "אנחנו ערוכים לתוקפנות ישראלית, מטרתנו היא להגן על האומה". דבריו של סלמאן באו על רקע דבריה של ישראל כי לא תנהג בסובלנות באם גבולתיה הריבוניים יאוימו". פעילים המשתתפים בצעדה הגיבו לדברים ואמרו "ישראל מודאגת, אנחנו מוכנים למות כשהידים".

nissim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר