פרסום ראשון

חשש: מנהג הכפרות יבוטל עקב נוהל משרד החקלאות

מאות אלפי יהודים נוהגים לערוך את "מנהג הכפרות" בעשרת ימי תשובה בתרנגולים, לשחוט אותם ולשלוח את העוף לצדקה, כעת, עקב נוהל חדש של משרד החקלאות, האוסר שחיטה והבאת תרנגולים לרחוב, קיום המנהג עומד בסכנה. משרד החקלאות: נוהל מעודכן יאפשר המשך המנהג בהתאם לתקנות (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנהג הכפרות (צילום אילוסטרציה: Dima Vazinovich - פלאש 90)

פרסום ראשון: מידי שנה נוהגים מאות אלפי יהודים לערוך את "מנהג הכפרות" בעשרת ימי תשובה על ידי תרנגולים ומיד לשחוט אותם ולקיים את מצוות "כיסוי הדם" ולשלוח את העוף לצדקה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בהוראה חדשה של משרד החקלאות בראשות השר יאיר שמיר מ'ישראל ביתנו' שאמורה לצאת בימים הקרובים, נאסרה השחיטה ברחובות וכי מי שבכל זאת יערוך את השחיטה ברחובה של עיר יוחרמו לו כל העופות ובנוסף יקבל קנס של למעלה משבע מאות שקלים.

בעלי המשחטות והעסקים שמקיימים מידי שנה את "מנהג הכפרות" ברחובה של עיר קבלו את ההודעה מהרופא הוטרינר של העירייה המזהיר אותם מלקיים את המנהג והמסורת של מאות שנים.

בשיחה עם רופא וטרינר בעיריית ירושלים הוא אומר כי "יש חוק חדש של משרד החקלאות, אי אפשר להביא תרנגולות, צריך לקחת אותם ישר מבית הגידול למשחטה, אי אפשר למקום אחר".

"אי אפשר להביא מהלול לרחוב, צריכים לעבור ישר למשחטת עופות, יותר לא יהיה כפרות", מבהיר הרופא.

לדבריו: "אנחנו כרגע מאשרים את הפידיון (ללא השחיטה. י"כ), יש קצת בעיה כי אני לא יודע איך הם ישיגו תרנגולות, כי החוק החדש לא מאפשר את זה".

"מי שישחוט ברחוב יקבל קנס של 730 שקלים והחרמה של כל העופות. כרגע זה נראה שלא יהיה את מנהג הכפרות", הוא מסכם.

גורם באחת המשחטות בירושלים, זועם בשיחה עם "כיכר השבת" על ההוראה החדשה ואומר כי "להבדיל, למוסלמים מתירים לשחוט כבש בחגים שלהם ואף אחד לא חושב לאסור זאת. פה, באים לבטל מנהג יהודי בן מאות שנים בהחלטה שערורייתית".

דובר משרד החקלאות מסר בתגובה כי "משרד החקלאות צפוי לפרסם בימים הקרובים נוהל מעודכן שיאפשר המשך מנהג הכפרות בהתאם לסטנדרטים בריאות הציבור תוך עמידה בתקנות צער בעלי חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר