תיעוד: מעמד הסליחות המרגש של הגרי"ד גרוסמן

אלפי בני נוער השתתפו בחצות במעמד סליחות מרגש שערך רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן. הרב עצר את התפילה והאלפים זעקו ביחד למען פצועי צה"ל. תיעוד (חגי ישראל)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האלפים במעמד הסליחות (צילום: ישראל ברדוגו)

אלפי בני נוער השתתפו בחצות הלילה (חמישי) במעמד הסליחות המרכזי של תנועת הנוער "אור ישראלי" בציון הרשב"י במירון.

התרגשות רבה הורגשה בקהל כשחייל גולני רן אבוטבול, מהפצועים הקשים ביותר במבצע צוק איתן, בוגר תנועת הנוער "אור ישראלי", הגיע להשתתף במעמד הסליחות. במהלך התפילה עצר הרב גרוסמן את התפילה וביקש מהאלפים לכוון לרפואת רן וכל יתר פצועי צה"ל בפסוק "אלוקינו שבשמים רפא כל חולי עמך ישראל".

לפני אמירת הסליחות נשא דברים הרב גרוסמן דברי ההתעוררות על גודל קדושת המקום והזמן, וציין את גודל השמחה שגורמים בכך לבורא עולם כאשר אלפי בני נוער מתכנסים יחדיו ובקשתם היא אחת, להתקרב לאבינו שבשמים ולחזור בתשובה, ולשם כך באים להתחנן אליו בחצות הליל במקום קדוש כזה בציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שלבטח זכותו תגן על הנערים היקרים שיזכו לשוב בתשובה שלימה ולזכות לקיים בשלמות את התורה והמצוות.

הנערים קיבלו על עצמם תענית דיבור לאחר שהרב סיפר במעלת כוחה של תענית הדיבור וסגולותיה הייחודיות.

הרב אברהם יצחק גרינבוים, מנכ''ל קרן וולפסון ויו''ר תנועת הנוער "אור ישראלי", שהשתתף במעמד, הוסיף: "אנו מתרגשים להגיע עם בני הנוער למעמד הסליחות באשמורת הלילה. עבורנו ועבור הנערים מדובר באירוע מעצים שמשאיר חותם לאורך זמן. התפילות למרגלות ציון הרשב"י עושה את שלה והתעוררות הייתה עצומה שקשה לתאר במילים, וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו".

יותר מ-100 אוטובוסים מכל קצוות הארץ הביאו את אלפי הנערים שביקשו להשתתף במעמד הסליחות במירון.
מחוז צפון במשטרת ישראל פרס כוחות משטרה רבים באזור מירון ולאורך הצירים וזאת לאחר ישיבות רבות במטה משטרת צפת בהשתתפות כל קציני התחנה והמפקדים יחד עם נציגי מד"א כב"א והמרכז הארצי לפיתוח מקומות הקדושים ואור ישראלי.

לאחר הערכת מצב הוחלט במחוז הצפוני לפתוח את כביש עוקף מירון ואת חניוני האוטובוסים המשמשים את הציבור הרחב בל"ג בעומר בכדי להקל על העומסים הרבים בעקבות האלפים הבאים למעמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר