דאעש אסר את השימוש במוצרי אפל; "מסייעת לתקיפות הקואליציה"

אחרי הסינים והרוסים, גם המדינה האיסלאמית מצטרפת למאבק באפל, ואוסרת את השימוש במכשיר האייפון. הטענה: המכשירים מקלים על התקפות האוויר של כוחות הקואליציה" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דאעש נגל אפל: לאחר שבסין הזהירו מפניו וברוסיה אסרו על החיילים שימוש בו, כעת מדווח אתר "ביזנס טיימס" כי האייפון מסתבך גם עם דאעש. בהנחיות ששחררה המדינה האיסלאמית ללוחמיה לפני כחודש, הוזהרו הטרוריסטים משימוש במכשירי האייפון של אפל, כמו גם משאר המוצרים החכמים של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית - זאת מחשש שהמכשירים מסייעים לכוחות הקואליציה בראשות ארה"ב למצוא את מטרות הארגון ולתקוף אותן מן האוויר.

על פי הדיווח, בהודעה ששחרר ארגון הטרור הרצחני והאכזרי נכתב כי "כדי לחסום את אחת הדרכים שבהן האויב משתמש כדי להשיג את מטרותיו ולבצע תקיפות מדויקות בכלי מלחמה ובאמצעות מזל"טים, הוחלט לאסור את השימוש במכשירים אלקטרוניים או מערכות כלשהן שיש להם גישה לשירות שמאפשר זיהוי מדויק של מיקום באמצעות GPS". על פי הדיווח, ההודעה הופצה בכל אזורי השליטה של המדינה האיסלמית בעיראק ובסוריה.

אין זו הפעם הראשונה בה מושמעות טענות כנגד אפל על כך שהיא מסייעת לכאורה לממשל האמריקני במעקב אחר גורמי טרור ומדינות שונות. לפני מספר חודשים האשימה התקשורת הרשמית בסין את אפל בכך שהיא אוספת מידע אישי על סינים בכך שהאייפון מהווה סיכון בטחוני, טענות שהוכחשו על ידי אפל, וגרמו לחברה לאפשר לקצינים סינים לבדוק את המכשירים מפני פרצות אבטחה מכוונות.

גם הרוסים הודיעו שהם מפחדים מהאייפון כשהצעת חוק שהוגשה ברוסיה מציעה לאסור על קצינים וחיילים רוסים את השימוש באייפונים, זאת בעקבות טענות על מעקב אמריקני אחר מכשירי אפל בסיוע החברה. באפל הכחישו מכל וכל את הטענות על סיוע כל שהוא לממשל האמריקני.

למרות זאת, ייתכן כי החשש משימוש בסמארטפונים הנו מוצדק, אך מכשירי האנדרואיד ככל הנראה אינם בטוחים יותר. שכן על פי תחקיר מעמיק שביצע ה"וול סטריט ז'ורנל" עולה כי הממשל האמריקני מבצע מעקבים המוניים אחר אזרחי ארה"ב באמצעות מטוסים קלים הכוללים אנטנות המתחזות לאנטנות תקשורת סלולריות ושואבות מידע אישי רב ביותר מהטלפונים.

למרות שהדיווח עסק בריגול אמריקני בתוך גבולות ארצות הברית, סביר מאוד להניח כי מחוץ לגבולות ארה"ב הריגול הדיגיטלי גדול ואפקטיבי בהרבה. הטכנולוגיה המשמשת את גורמי האכיפה האמריקניים הגיעה ככל הנראה מגורמי הצבא והבין האמריקניים. מה שאומר שהסמארטפון אכן מסוכן לפרטיות, אם כי ללא הבדל בין מערכות ההפעלה השונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר