פרצת אבטחה? בזק חשפה עשרות לקוחות של החברה המתחרה

דיווח: לקוח שנייד את קו האינטרנט שלו במסגרת רפורמת הפס הרחב, הופתע לגלות כי החשבונית החודשית שלו כוללת גם את פרטיהם של מאות לקוחות שבחרו לנטוש את בזק. בזק בתגובה: מדובר בתקלה נדירה וחד פעמית (דיגיטל)

(צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90)

חודש לאחר שרפורמת הפס הרחב נכנסה לתוקפה - הצרות לא מפסיקות: משרד התקשורת הביע את חששו לפני שבועות ספורים, בעת כניסתו של רפורמת הפס הרחב לתוקפה, כי חברת בזק שעלולה להפסיד מאות אלפי לקוחות ומאות מיליארדי שקלים, תנסה לתקוע מקלות בגלגלי רפורמת הפס הרחב.

החששות שהביעו בכירים במשרד התקשורת, בין היתר בשיחות עם מדור "דיגיטל" של "כיכר השבת", דיברו על קשיים טכניים שעלולה בזק להציב בפני המתחרות, שבפניהן היא מחויבת עתה לפתוח את תשתיותיה. חששות שהתאמתו מאוחר יותר כשחברות התקשורת החלו להתלונן על קשיים שמערימה בזק. אך לתקלה הבאה גם במשרד התקשורת סביר להניח שלא ציפו.

אתר "דה מרקר" מדווח כי לקוח לשעבר של חברת בזק שנטש את החברה לטובת חברת 012 במהלך החודש האחרון במסגרת רפורמת הפס הרחב, הופתע לקבל בימים האחרונים חשבונית הממוענת לחברת פרטנר (חברת האם של 012), ובה פורטה רשימה של 235 מנוים שנטשו את בזק לטובת 012, כולל הפרטים האישיים של הלקוחות לשעבר.

על פי הלקוח שצוטט בכתבה: "ניידתי את חשבון הבזק שלי למיזם החדש. כשנכנסתי לצפות בחשבונית האחרונה באתר בזק, הופתעתי לראות את החשבונית המצורפת, שכללה הרבה לקוחות, וככל הנראה מיועדת ל–012 ולא לי".

מלבד העובדה כי בזק חשפה פרטים אישיים של הלקוחות, בחשבוניות נחשפו גם פרטי הניוד של הלקוחות. מהחשבונית עולה כי במהלך החודש האחרון נויידו 235 מנוים בלבד, זאת למרות שמאות בקשות הוגשו לחברת 012 במהלך החודש האחרון.

החשבוניות מאששות גם טענות של 012 על כך שבזק התמהמהה בניוד הלקוחות, וכי בזמן בה הוגשו לחברה לא פחות מ-2,500 לקוחות שביקשו לנטוש את החברה, העבירה בזק 2 לקוחות בלבד.

מבזק נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה בודדת ונדירה. אנו מתנצלים על המקרה, ופועלים על מנת שהדבר לא יתרחש שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר