פולקסווגן מסתבכת שוב בתביעת ענק: "איום קיומי על החברה"

278 משקיעים ממספר מדינות הגישו תביעת ענק בסך 3.3 מיליארד אירו (כ-14.3 מיליארד שקלים) נגד קונצרן הרכב פולקסווגן בעקבות פרשת ה"דיזל גייט" (רכב)

(שאטרסטוק)

שוב, תביעת ענק נגד פולקסווגן: 278 משקיעים ממספר מדינות הגישו תביעת ענק בסך 3.3 מיליארד אירו (כ-14.3 מיליארד שקלים) נגד קונצרן הרכב פולקסווגן בעקבות פרשת ה"דיזל גייט".

המשקיעים הגדולים שתובעים את החברה טוענים כי יצרנית הרכב שגם הוגדרה לפני כשנה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, לא התנהלה בשקיפות ראויה מול בעלי המניות בפרשת דיזלגייט שהסעירה את העולם לאחר שהתברר כי רכבי החברה "זייפו" תוצאות מבדקי זיהום אוויר.

התביעה שהוגשה על ידי בעלי המניות מגרמניה, אוסטרליה, אוסטריה, הולנד, קנדה וארצות הברית, הינה התביעה הגדולה ביותר עד כה נגד פולקסווגן, נכון להיום. להערכת מומחים בעולם הפיננסי, המשבר החמור של חברת פולקסווגן עלול להוות איום ממשי וקיומי על חברת הענק, שכאמור הוגדרה בשנה החולפת כגדולה בעולם, זאת בעקבות שורת תביעות ענק שצפויות לקום נגד החברה.

כזכור, לפני מספר חודשים נחשף כי הממשל האמריקני הורה ליצרנית פולקסווגן לבצע "ריקול" לכחצי מיליון מכוניות שיוצרו בשש השנים האחרונות. הסיבה לכך הייתה שבמכוניות פולקסווגן ואאודי עם מנועי דיזל בוצעה התקנה לא חוקית של תוכנה המזהה בדיקות זיהום אוויר ומקטינה באופן מלאכותי את פליטת המזהמים בכדי שהמכוניות יעמדו בתקנים המחמירים בארה"ב, זאת כאשר בפועל, בתנאי השטח, פליטת המזהמים הייתה גבוהה עד פי 40 מהמותר.

לאחר מכן התברר כי הסיפור החל עוד קודם לכן לאחר שבתחילת 2014 החליטו פיטר מוק וג'ון ג'רמן, מהמועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה, לצאת למסע ברחבי ארצות הברית שיוכיח שאפשר לייצר מכוניות "נקיות" יותר ולצמצם את פליטת זיהום האוויר.

התברר כי רכבי פולקסווגן פולטים יותר חומרים מזהמים מאשר בארה"ב, שם הדרישות מחמירות ביותר. מוק וג'רמן החליטו להוכיח כאמור שאפשר לייצר מנועי דיזל מזהמים פחות ולקחו רכבים של היצרנית הגרמנית למבחן בזמן אמת.
השניים התקינו מערכת מיוחדת בתא המטען של הרכב שאליה חובר צינור שהותקן על האגזוז. בבדיקות המעבדה לפי הנהלים האירופיים עברו המכוניות את הבחינה, אך במבחן האמת התברר כי הג'טה חרגה בנתוני זיהום האוויר פי 35-15 מהמותר. הפאסאט חרג פי 20-5 מהמותר.

הסוכנות להגנת הסביבה בקליפרוניה והסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה פתחו בחקירה נגד פולקסווגן ובמשך חודשים התקיים משא ומתן עם החברה, שם הציעו להכריז על "ריקול" לכחצי מיליון רכבים. אלא שהאמריקנים, שידועים בקשיחותם בנושאים כגון אלו, לא הסתפקו בכך. ביום שישי האחרון חשפה הרשות האמריקנית להגנת הסביבה את הפרטים המרשיעים מאחורי התוכנה.

מנכ"ל החברה פרסם הודעת התנצלות, אך שלושה ימים לאחר מכן הוא נאלץ להתפטר. וכמו בכל סיפור בסדר גודל כזה יש כאלו שמרוויחים ממנו, והרבה. פולקסווגן שכרה את שירותי משרד עורכי הדין "קירקלינד אנד אליס", שייצגו את ענקית הנפט הבריטית BP שהייתה מעורבת בפרשת זיהום מפרץ מכסיקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר