סודן דורשת ממזכ"ל האו"ם "גנה את תקיפת המפעל"

סודן פנתה למזכ"ל האו"ם ודרשה: "גנה את תקיפת מפעל הנשק בחרטום". סודן עדיין טוענת כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה. שארבעה בני אדם נהרגו בעקבותיה. זו אינה הפעם הראשונה שסודן מאשימה את ישראל בהאשמות מן הסוג הזה, וזאת מאחר ולפי הערכות סודן משמשת נתיב להרחת נשק לחמאס ברצועת עזה דרך מצרים. בישראל סירבו באופן עקבי להגיב לדברים.

ב. ניסני | כיכר השבת |
המפעל שהותקף (צילום: מתוך שידורי אל ג'זירה)

ממשלת סודן פנתה בסוף השבוע למזכ"ל האו"ם וביקשה ממנו "גנה את התקיפה הישראלית".

במכתב שנשלח למזכ"ל האום, כונתה ה"תקיפה הישראלית" כ"תוקפנות מסוכנת הנחשבת להפרה של אמנת האו"ם".

לדברי סודן, כתוצאה מהתקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר, נהרגו ארבעה בני אדם.

עוד ציינו בדו"ח שנשלח על ידי סודן, כי מזכ"ל האו"ם הביע בשבוע שעבר את דאגתו מהתקיפה, כעת, דורשים ממנו בסודן "הודעת גינוי רשמית".

כזכור, בשבוע שעבר טענו בסודן, כי ארבעה מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו מפעל גדול לייצור אמצעי לחימה בחרטום. כתוצאה מהתקיפה פרצה במפעל המרכזי של סודן לייצור תחמושת שריפה שכובתה רק לאחר שעתיים.

הקבינט הסודני התכנס בשבוע שעבר, כאשר 300 מפגינים צעקו במקום "מוות לישראל", וסגן הנשיא עלי אוסמן טהא אמר כי "ישראל היא מדינת אי-צדק ויש להרתיע אותה".

שר ההסברה הסודני אף איים כי "סודן שומרת לעצמה זכות לתקוף את ישראל בחזרה". בלשכת ראש הממשלה נמנעו מלהתייחס להאשמות ודובר צה"ל מסר כי "לא מתייחסים לפרסום".

זו אינה הפעם הראשונה שסודן מאשימה את ישראל בהאשמות מן הסוג הזה, וזאת מאחר ולפי הערכות סודן משמשת נתיב להרחת נשק לחמאס ברצועת עזה דרך מצרים. בישראל סירבו באופן עקבי להגיב לדברים.

עוד דווח, כי שגרירות ארצות-הברית בחרטום שבסודן נסגרה ביום רביעי, זמן קצר לאחר השריפה שפרצה במפעל הצבאי "ירמוק", וזאת עוד לפני שבסודן האשימו את ישראל בתקיפת מפעל הנשק, כך דווח העיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר