הבחירות בארה"ב

מירוץ צמוד: רומני מביע חשש מניצחון של אובמה

יממה לבחירות בארצות-הברית, ולפי הסקרים המירוץ בין ברק אובמה למיט רומני נראה עדיין צמוד מאוד, כאשר בארה"ב חוששים כי ההכרעה בסופו של דבר תגיע לידי בית המשפט העליון. בינתיים, רומני מביע בפני יועציו חשש מניצחון של אובמה "גם אם אפשרות זו אינה סבירה" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רומני ואובמה (צילומים: פלאש 90)

יממה לפני הבחירות בארצות-הברית, ולפי כל הסקרים המירוץ בין ברק אובמה למיט רומני בבחירות לנשיאות, נראה עדיין צמוד מאוד, כאשר בארה"ב חוששים כי ההכרעה בסופו של דבר תגיע לידי בית המשפט העליון.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מפרסם הבוקר כי מיט רומני מביע לראשונה חשש מהפסד בבחירות. לפי הדיווח, רומני אמר ליועציו בעצרת בחירות במדינת איווה כי ישנה אפשרות שאובמה ינצח "אם אם אפשרות זו אינה סבירה".

רשת CNN פרסמה סקר חדש לפי כל אחד מהמועמדים זוכה ל-49 אחוזי תמיכה. העיתון "וושינגטון פוסט" ורשת ABC פרסמו סקר לפיו אובמה זוכה ל-49 אחוזים ומיט רומני זוכה ל-48 אחוזי תמיכה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" ורשת NBC, פרסמו גם הם סקר לפיו ברק אובמה זוכה ל-48 אחוזי תמיכה ומיט רומני זוכה ל-47 אחוזים. מכון "פיו", שחזה במדויק את התוצאות בשתי מערכות הבחירות האחרונות, צופה 48 אחוזים לאובמה לעומת 45 אחוזים לרומני. בסקר הקודם של המכון היה שוויון בין המועמדים.

לפי הערכות קרוב ל-40 אחוזים כבר הצביעו בבחירות בהצבעה מוקדמת. מכון "רסמוסן" טוען כי אובמה מוביל בקרב האזרחים שכבר הצביעו אך בקרב רומני מאמינים שיאזנו את התוצאה ביום הבחירות.

כרגע, החשש בארצות-הברית הוא מפני כך שלא תהיה הכרעה מוחלטת בקרב הבוחרים וההכרעה תובא לידי בית המשפט, וסוללות של עורכי דין מטעם שתי המפלגות כבר נערכים למאבקים משפטיים על המדינות המתנדנדות.

ביממה האחרונה שלפני פתיחת הקלפיות, שתי המטות של אובמה ורומני משקיעים בעיקר בהוצאת מצביעים אל הקלפי. לפי הדיווחים, במטה אובמה יש עבודת שטח טובה ויעילה אך במטה רומני יש התלהבות גדולה יותר.

מיט רומני יבקר ביממה האחרונה בשלושת המדינות המתנדנדות - פלורידה, ווירג'יניה ואוהיו ויסיים את מערכת הבחירות במדינת ניו המפשייר. ברק אובמה יבקר לסיום באוהיו, וויסקונסין ואיווה ומשם יגיע למטה הבחירות שלו בשיקגו.

מומחה הסקרים של ה"ניו יורק טיימס", נייט סילבר, מעריך כי לברק אובמה יש 85.5 אחוז סיכוי לנצח את הבחירות והוא צפוי לקבל יותר מ-300 אלקטורים, שהם שלושים יותר מהדרוש לניצחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר