החרדים, הבוקר שאחרי

תושבי בורו פארק חרדים: "בחירת אובמה מדאיגה"

הבוקר שאחרי בחירתו של ברק אובמה לכהונה שניה כנשיא ארצות-הברית, בעוד מיליוני אמריקנים חוגגים את הניצחון, ניכרת האכזבה בפניהם של החרדים באמריקה. "אובמה לקח, מה יש להגיד", אומר ל"כיכר השבת" תושב בורו פארק. "אין ספק שבחירתו המחודשת של אובמה מדאיגה", אומר תושב נוסף (בעולם)

חרדים בבורו פארק, הבוקר (צילומים: ישראל כהן)

הבוקר שאחרי בחירתו של ברק אובמה לכהונה שניה כנשיא ארצות-הברית, בעוד מיליוני אמריקנים חוגגים את הניצחון, ניכרת האכזבה בפניהם של החרדים באמריקה.

חמש בבוקר (רביעי), השדרה ה-13 בשכונת בורו פארק שבניו יורק, שקטה לחלוטין. עדיין חושך ברחובות כאשר ראשוני המתפללים מגיעים לשיעור דף היומי, לפני תפילת שחרית, בבית הכנסת 'שומרי שבת' המפורסם, ועל פניהם אותות האכזבה.

בראיון וידאו שערכנו עימם, אומר לנו אחד מהם: "הצבעתי לרומני אבל אובמה לקח, מה יש להגיד". משה י., חסיד היושב לידו, אומר "לא הצבעתי מלכתחילה, כי לדעתי שניהם גרועים, אבל אין ספק שבחירתו המחודשת של אובמה מדאיגה".

"הוא לא אוהב ישראל", אומר משה על אובמה ומוסיף כי "אם יהיו בעיות לא תהיה ברירה ונעלה לארץ ישראל".

כך או כך מתברר כי אכן ברוב הקלפיות שהוצבו בשכונות החרדיות בבורו פארק, פלטבוש, וויליאמסבורג וקראון הייטס, זכה המועמד הרפובליקני מיט רומני, לרוב גדול ומוחץ, וזאת בעיקר בשל היחס החם והאוהד שגילה כלפי מדינת ישראל לכל אורך מסע הבחירות.

יהודי נוסף, חיים א., חסיד סאטמר, מספר לחבריו כי לא צריך לדאוג. "לב מלכים ושרים ביד ה'", הוא מצטט, אולם לאחר דקה הוא מצטט מדרש על פרשת נח שאומר כי לפני הגאולה השלימה, בכל הארצות והמדינות ברחבי העולם, יהיו קשיים ומשברים ורק ארץ ישראל תהיה שמורה ומוגנת כמו תיבת נח בזמן המבול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר