ראש ממשלת פולין: האיסור על השחיטה הכשרה יישאר על כנו

ראש הממשלה הפולני, התייחס היום לסוגיית איסור השחיטה הכשרה במדינה, ואמר כי אין לו כרגע כוונות לפעול להתיר שחיטה כשרה בפולין: "לא מתכננים פעילות חוקתית בנושא". כזכור, אמש זומן שגריר פולין בישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ, במהלכה הובהר לו כי ישראל מצפה שפולין תתקן את המעשה המעוות(תפוצות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שחיטה כשרה (צילום: shutterstock)

דונלד טוסק, ראש הממשלה הפולני, התייחס היום למשבר השחיטה במדינה ודחיית החוק שנועד לאפשר את קיומה של שחיטה על פי ההלכה היהודית, ואומר כי למרות הביקורת מהקהילה היהודית ומכיוונה של ישראל, אין בכוונתו לפעול ולהתיר שחיטה כשרה בפולין.

לדבריו של טוסק: "כרגע אנחנו לא מתכננים פעילות חוקתית בנושא".

אמש, זומן שגריר פולין בישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ הישראלי. במהלך שיחת ההבהרה, הבהירו הנציגים הישראלים כי "ישראל מצפה שפולין תתקן את המעשה המעוות". בנוסף, הבהירו במשרד החוץ לשגריר הפולני כי הטיעון לפיו מדובר בהחלטה הדואגת לסבלם של בעלי החיים - אינו מתקבל על הדעת, וזאת מחמת שבפולין עדיין מותר לבצע ציד בעלי חיים לשם הנאה ספורטיבית.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מחה גם הוא על דחיית החוק, ושלח מכתב מחאה לעמיתו הפולני, אדלשטיין כתב: "כיו"ר הכנסת, אני מביע בזאת את מחאתי כלפי החלטתה זו ואני רואה זאת כחובה מוסרית המוטלת על העם והפרלמנט בפולין לשנות את ההחלטה הלא מקובלת הזו, החלטה שהופכת את פולין למדינה הראשונה ממדינות ה'איחוד האירופאי' שמתנכלת לזכות לביצוע הליך של שחיטה כשרה על אדמתה".

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר בתגובה להחלטה ביום שישי האחרון: "זוהי בשורה עצובה ליהדות פולין בפרט וליהדות אירופה בכלל. מהלכים חקיקתיים מן הסוג הזה חורגים מגבולותיה של מדינת פולין ונודעת להם השפעה אירופית, כפי שראינו בנושא ברית המילה".

הרב גולדברג התחייב כי מרכז רבני אירופה ימשיך ויפעל במטרה לאפשר את המשך השחיטה הכשרה "מרכז רבני אירופה טיפל בפרשייה הזו מאז התעוררה בסוף השנה האזרחית הקודמת ובכוונתנו להמשיך ולפעול בנושא אל מול שלטונות פולין ומערכת המשפט האירופית בניסיון לאפשר את השחיטה במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר