"זכויות בעלי החיים קודמות"

דנמרק אסרה את השחיטה הכשרה; "פוגעים ביהודים"

שר החקלאות של דנרמק חתם על תקנה לפיה ייאסר לקיים שחיטה כשרה במדינה. התקנה החדשה תיכנס לתוקפה כבר ביום שני הקרוב. "זכויות בעלי החיים קודמות לזכויות דתיות" נימק השר הדני. איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי: "שחיטה כשרה הינה מינימום בסיסי שנדרש לקיום חיי קהילה יהודיים" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בשר כשר (צילום ארכיון: פלאש 90)

דנמרק נגד השחיטה הכשרה: שר החקלאות והמזון של דנמרק, חתם על תקנה האוסרת לקיים החל מיום שני הקרוב שחיטה כשרה במדינה. למרות העובדה שבשנים האחרונות כמעט ולא מתבצעת שחיטה כזאת במדינה, ורוב הבשר הכשר מיובא מחוץ למדינה, בקהילה היהודית מוחים על ההחלטה בחריפות.

בשיחות עם כלי תקשורת מקומיים, אמר שר החקלאות הדני כי "זכויות בעלי החיים קודמות לזכויות דתיות. אני בעד שחיטה דתית, אך היא חייבת להיעשות ללא צער מיותר לבעלי החיים, ואת זה אפשר להשיג רק בהימום".

בעקבות ההחלטה, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, קרא לראש ממשלת דנמרק לפעול לביטול החלטת הממשלה האוסרת על קיום שחיטה כשרה במדינה.

בפגישה שערך בעניין עם נציב הבריאות האירופאי, טוניו בורג, הבהיר הנציב לרב מרגולין כי האיסור על השחיטה עליו החליטה ממשלת דנמרק, עומד בסתירה לחוק האירופאי המבטיח את זכותם של ארגונים דתיים לבצע שחיטה בהתאם לאמונתם הדתית, וכי בכוונתו לדרוש ממשלת דנמרק לספק הבהרות בנושא.

במכתב ששלח מרגולין לראשי האיחוד ולראש ממשלת דנמרק נכתב: "שחיטה כשרה הינה מינימום בסיסי שנדרש לקיום חיי קהילה יהודיים בכל מקום שהם. איסור השחיטה בדנמרק פוגע ביהודים ממדינות רבות באירופה ובעולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר