אלכסנדר אימיץ', הגבר היהודי המבוגר בעולם נפטר בארה"ב

היהודי אלכסנדר אימיץ', הגבר המבוגר ביותר בעולם, הלך לעולמו בדירתו בניו יורק. לפני מספר חודשים הוא הניח תפילין לראשונה בחייו בסיוע שליח חב"ד, "הוא היה עירני" (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אימיץ' עם תפילין, לפני מספר חודשים (צילום: באדיבות אתר col)

אלכסנדר אימיץ', יהודי, שהוגדר בשנים האחרונות כגבר המבוגר ביותר בעולם, הלך לעולמו בניו יורק בגיל 111. בהנהלת בית האבות בו בילה את השנים האחרונות לחייו אישרו את דבר פטירתו. אלכסנדר נולד בפולין בשנת 1903, ובגיל 30 נשלח למחנה עבודה, וזאת לאחר שסירב לקבל אזרחות סובייטית.

לאחר מלחמת עולם השנייה, גילה אלכסנדר כי רוב קרובי משפחתו וחבריו נהרגו בשואה, ובשנת 1951 הוא היגר לארצות הברית. לאחר שרעייתו נפטרה, עבר להתגורר במנהטן.

לפני מספר חודשים, הוא הניח תפילין בפעם הראשונה בחייו בסיועו של שליח חב"ד בקוני איילנד ר' פיני מרוזוב. השליח סיפר כי אלכסנדר ידע בעל פה את תפילת "שמע ישראל". "הוא היה מאוד שמח לראות אותי, הוא היה מאוד עירני. ויכול לראות וללכת בכוחות עצמו. לא נראה לי שאי פעם הוא זכה לביקור של רב בביתו".

בשנה הקודמת, קיבל אלכסנדר מהסנאט במדינת ניו יורק אות מיוחד לרגל יום הולדתו, מלבד הנחת תפילין, שליח חב"ד בקוני איילנד גם קבע מזוזה בפתח ביתו, וסיפק לאלכסנדר מצות עבודת יד בחג הפסח האחרון. כאמור, בית האבות בו שהה אישר היום כי הוא הלך לעולמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר