נשיא ארה"ב ברק אובמה: ייתכן שנפעל בעיראק

נשיא ארה"ב התייחס למצב הקשה בעיראק ואמר כי ארה"ב שוקלת התערבות צבאית קצרת טווח במידה ו"האינטרסים שלנו יהיו מאויימים". יו"ר בית הנבחרים: "אובמה מנמנם" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: shutterstock. וידאו: euronews)

בעוד החמושים הקיצוניים הולכים ומתקרבים לבירת עיראק, בגדד, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס לפני זמן קצר (חמישי) למצב הקשה שהתפתח במדינה. לדבריו, ארצו שוקלת התערבות צבאית קצרת טווח בעיראק, זאת במידה ו"האינטרסים של הביטחון הלאומי שלנו יהיה מאויים".

אובמה מסר את הדברים במהלך שיחה עם כתבים בבית הלבן. לדבריו, לארה"ב יש אינטרס להבטיח שג'יהאדיסטים לא ישיגו דריסת רגל בעיראק. "יש לבצע פעולות צבאיות מיידיות לטווח קצר. הצוות לביטחון לאומי שלי בוחן את כל האפשרויות".

בתוך כך, יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, תקף בחריפות את הנשיא אובמה ואמר כי "הוא תפס תנומה בזמן שטרוריסטים עושים את דרכם לבגדד".

כזכור, מוקדם יותר היום, השתלטו כוחות כורדים על העיר כירכוכ שבצפון עיראק, עיר הנפט החשובה ביותר במדינה, זאת לאחר שהצבא העיראקי נטש את העמדות שלו במקום בעקבות העימותים בימים האחרונים עם מורדי ארגון הטרור אל קאעדה שחברו אל ארגונים קיצוניים אחרים.

ז'אבר יאוואר, דובר מטעם כוחות הביטחון הכורדים, אמר כי "כוחות הביטחון של מחוז כורדיסטאן העצמאי השתלטו על בסיסים של צבא עיראק בכירכוכ ועל העיר כולה. אין חיילים עיראקים בכירכוכ".

במקביל, מורדי אל-קאעדה הגיעו לכביש המוביל לעיר סמארה, השוכנת כ-100 ק"מ צפונית לבגדאד, כאשר מטרתם המוצהרת היא כיבוש בירת עיראק, בגדד.

היום נחשף ב"ניו יורק טיימס" כי גורמים עיראקים ביקשו בזמן האחרון מארה"ב באופן חשאי לעזור לה להילחם בג'יהאדיסטים על ידי הפצצה מהאוויר של הבסיסים שלהם, אך ארה"ב סירבה לבקשה העיראקית.

עם זאת, סוזן רייס, יועצת הביטחון של הנשיא ברק אובמה, אמרה אמש כי ארה"ב פועלת בשיתוף פעולה עם ממשלת עיראק במלחמתם בחמושים.

כאמור, נראה כעת כי אובמה ייאלץ ככל הנראה להורות על התערבות צבאית, גם אם קצרת טווח, בעיראק, זאת בניגוד גמור להבטחתו לציבור האמריקני בבחירות האחרונות - להוציא את הצבא האמריקני מעימותים במדינות זרות.

צפו באובמה מתחייב בעבר להפסיק את הלחימה בעיראק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר