פרסום ראשון

מגעים להקלה על ישראלים שרוצים לטוס לטוניס

"אנחנו יודעים שמדינות ערביות לא נמצאות בדרך כלל ביחסים דפלומטיים עם ישראל, אבל אני מנסה לשנות את זה" אומר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא ל"כיכר השבת" (חדשות)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
סגן השר איוב קרא (צילום: Marc Israel Sellem)

לקראת הפשרה ביחסי ישראל - תוניס? "אנחנו יודעים שמדינות ערביות לא נמצאות בדרך כלל ביחסים דפלומטיים עם ישראל, אבל אני מנסה לשנות את זה" כך אומר היום (שני) סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא ל"כיכר השבת".

סגן השר אמר כי הוא מריץ יוזמה חדשה שתקל על יהודים שרוצים להגיע מישראל לטוניס או למדינות ערב שעד היום היה קשה להגיע אליהם. "אני מאוד מקווה שבקרוב יהיה אפשר להגיע בקלות למדינות ערב אליהם היום לא ניתן להגיע", הוא אומר.

"מזה תקופה אני במגעים עם גורמים בתוניס, במטרה להגיע לסיכומים שיאפשרו ליהודים ממוצא תוניסאי שרוצים להגיע לביקור שורשים בטוניס, יוכלו להגיע בקלות לטוניס ללא בעיה", קרא מוסיף ואומר כי הוא פועל גם על מנת לאפשר לתושבים טוניסאים אישור כניסה לישראל בקלות, בכדי "שיגיעו לארץ ויעצימו את הקשרים בין השלטונות".

לדברי קרא, הוא פועל להשיג חידוש יחסים דיפלומטיים עם טוניסיה ולהשיבם לרמה שהייתה בשנת 1977, קרא אומר כי "מהבדיקות שלי הצדדים צמאים לקשר טוב ובעיקר תיירות בשני המדינות". סגן השר עוד מספר כי ביקר בתוניס לאחרונה אך סירב מטעמי בטיחות לפרט אודות הביקור: "אני בקשר עם גורמים בקהילה היהודית בתוניס ואני יוכל לומר שנותרו שם כמה אלפים יהודים" הוא אומר.

"מי שמפריע ליהודים בתוניסיה הם רק הגורמים המוסלמיים הקיצונים שפועלים נגד היהדות שם, אבל מלבדם אין שום פחד של היהודים המקומיים". הוא אומר, "שוחחתי עם חלק מהרבנים ואנשי העסקים שם ואני יוכל לומר שהמצב משתפר מיום ליום והמדינה דואגת ליהודים בתוניסיה".

סגן השר קרא מוסיף ואומר כי "גם בתי הכנסת מטופלים ונשמרים וכל יהודי שרוצה להתפלל יכול להתפלל שם בצורה חופשית" קרא מסיים ואומר כי הוא מעריך שעד סוף השנה יפתחו משרד או שניים שידאגו לאינטרסים של ישראל במדינות צפון אפריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר