אובמה: טראמפ לא כשיר, למה אתם תומכים בו?

התקפה נדירה בחריפותה של נשיא ארה"ב על המועמד הרפובליקני לנשיאות: "טראמפ ממשיך להוכיח שהוא חסר ידע בנושאים קריטיים כמו המזרח התיכון, תוקף משפחות שכולות - ופשוט לא ראוי לתפקיד. לא הייתי אומר זאת על מועמד אחר - אבל רפובליקנים, למה אתם ממשיכים לתמוך בו? (בעולם)

אורלי אזולאי, ynet | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, תקף הערב (יום ד') את המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ויריבו המר, דונלד טראמפ, ואמר כי הוא ממשיך להוכיח שהוא אינו כשיר לשמש נשיא ארה"ב. במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת סינגפור בבית הלבן אמר אובמה כי טראמפ מפגין חוסר ידע בדברים שהוא אומר על המזרח התיכון, על אירופה ועל אסיה.

דבריו של אובמה באים אחרי שהשבוע הובך טראמפ בריאיון שבו התבקש להתייחס להתנהלות רוסיה. טראמפ שיבח בחודשים האחרונים כמה פעמים את מנהיגותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ומדבריו בריאיון השתמע לדעת חלק מהצופים כי הוא כלל אינו יודע שרוסיה מחזיקה כבר היום כוחות בשטח אוקראינה. עיתונאים שבדקו את דבריו הצביעו על חוסר ידע שלו בנושאים נוספים הקשורים לסכסוך הרוסי-אוקראיני שעליו התבטא.

בדבריו הערב התייחס אובמה גם לעימות המתוקשר בין טראמפ לבין הוריו של החייל המוסלמי האמריקני שנפל בעיראק הומאיון חאן. אביו של החייל נאם בשבוע שעבר בוועידה הדמוקרטית והאשים את טראמפ כי בניגוד אליו – הוא לא הקריב שום דבר ואף אחד למען ארה"ב, ולכן לא ברור לו מדוע הוא מרשה לעצמו להשתלח במוסלמים באשר הם. טראמפ בתגובה כינה את החייל ההרוג "גיבור", אך נשמע כמי שלועג להורים כשאמר שנראה שלאמו של החייל, שעמדה לצד האב הנואם, לא אפשרו לדבר.

הערב אמר אובמה כי ההתקפה של טראמפ על משפחה שכולה וחוסר ההבנה שלו בנושאים קריטיים פירושם שהוא "בלתי כשיר באופן מעורר רחמים להיות נשיא".

אובמה פנה ישירות לרפובליקנים שהביעו תמיכה במועמדותו של טראמפ ושאל: "מדוע אתם עדיין תומכים בו?". אובמה הזכיר כי גם רפובליקנים רבים בקונגרס גינו הצהרות של טראמפ, והסביר שלכן הוא אינו מבין מדוע הם ממשיכים לתמוך בו. לדבריו יש שלב שבו על אנשים להתנער מטראמפ למרות השתייכותם המפלגתית, ולא – הגינויים שלהם ריקים מתוכן.

הנשיא האמריקני, שבבחירות ב-2008 ניצח את המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין, אמר כי לו היה מקיין מנצח בבחירות ונבחר לנשיא הוא לעולם לא היה אומר עליו שהוא בלתי כשיר, אלא הוא היה מישיר מבט לאמריקנים ואומר להם שזהו נשיאם למרות אכזבתו. לדבריו, במקרה של טראמפ לא כך הם פני הדברים – משום שטראמפ פשוט אינו ראוי לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר