החשש: האקרים יפרצו דרך מכשירי חשמל ביתיים

ריגול, פתיחת דלתות נעולות לפורצים, הצתת מכשירים חשמליים ודקירת בני משפחה - אלו רק חלק מהפעולות שניתן לבצע מרחוק דרך המכשירים החשמליים בביתכם (חדשות, בעולם)

עולם חכם? יכול להיות גם מסוכן (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות, עם התפתחות "האינטרנט של הדברים", הביעו לא מעט את חששם מכך שבעוד מספר שנים מכשירים רבים המשמשים אותנו מידי יום בבית יהפכו לרובוטים, אולם האבטחה שלהם לא תהיה מוצפנת כראוי והם יהוו כר נרחב לפריצות סייבר ולעבריינות.

מבדיקה שנערכה לאחרונה בשישה רובוטים ביתיים ותעשייתיים התגלו פרצות אבטחה חמורות, כך עולה מדו"ח של חברת IOActive הפועלת בתחום הייעוץ באבטחת מידע. עוד עולה, כי ארבע מבין שש החברות שבנו את הרובוטים הגיבו לאזהרות החוקרים, ורק שתיים מהן אמרו כי בדעתן לערוך תיקונים במוצר אחרי שעודכנו בעניין הבעיות שהתגלו בבדיקה.

בדו"ח של החברה מצוין כי הבדיקה שנערכה אינה מקיפה ונרחבת, אך המטרה הושגה - והיא ההבנה כי קיימות פרצות רבות באבטחת רובוטים המיועדים לתעשייה ולשימוש ביתי.

מומחים בתעשיית הסייבר סבורים כי אם יצרני הרובוטים לא ישימו את דעתם על הסוגיה וישקיעו מאמצים בהצפנת הרובוטים אזי התחום יהיה פרוץ והנזק שיגרם למשתמשים יהיה עצום, שכן לדוגמה ביתו של המשתמש ברובוט יהיה פתוח לפצחני מחשבים והדרך למחשבו האישי ולסיסמאות תהיה קצרה.

בדו"ח פירטו החוקרים את הדרכים בהן השימוש ברובוטים שאינם מוצפנים עשוי לפגוע במשתמשים, לדוגמה: רובוטים עשויים לרגל אחר בעלי הבית, לפתוח דלתות נעולות לפורצים ולפרוץ למערכות האבטחה הביתיות. הצתת מכשירים חשמליים וגרימת שריפות, דקירת בני משפחה בחפצים חדים, פגיעה בבן משפחה או בחיית מחמד, הרעלת יושבי הבית וגרימת נזק לרכוש הם איומים נוספים שעלולים להיגרם בשל כך.

הדו"ח טוען שיש להתקין הצפנה מתקדמת על שלל אביזרים בהם נעשה שימוש ביתי ואפילו על נורות תאורה הנשלטות מרחוק חלונות ותריסים לשליטה מהנייד וכן הלאה.

הבעיה העיקרית תהיה בעוד כמה שנים, אז שימוש במכונית אוטונומית ללא נהג יהיה נפוץ יותר, ושימוש לא ראוי ופריצה למערכת המכונית עשויים לגרום לנזקים של ממש ואף לשמש ארגוני טרור.

מחברי הדו"ח מותחים ביקורת חריפה על יצרני הרובוטים וטוענים כי הם אינם שמים דגש משמעותי על הצפנת הרובוטים, דבר שעשוי לפגוע קשות במשתמשים.

"יצרני הרובוטים נחפזים להוציא את מוצריהם לשוק, מבלי לתת את הדעת באופן מספק לאבטחה", נאמר בדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר