בהלם מבחירות חמישיות

"מותשים" ו"קיצוני נתניהו" | העולם מסקר את הבחירות

בעולם כולו עוקבים אחר הבחירות החמישיות בישראל - אירוע שלא היה כמותו מעולם | מבן-גביר ועד אחוזי ההצבעה: זה מה שמעניין את העולם (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום מסך)

14 שעות לפתיחת הקלפיות, ובעולם כולו אחרי האירוע שלא היה כמותו מעולם: מערכת בחירות חמישית. כלי התקשורת המרכזיים בכל העולם מסקרים את מערכת הבחירות הישראלית מקרוב ומנסים להבין למה ישראל התגלגלה לסבבים מתישים ובלתי נגמרים.

"ברית הקיצוניים של נתניהו"

באתר האינטרנט של ה-BBC, מאתרי החדשות הפופולאריים ביותר בעולם דווח על מערכת הבחירות בהתמקדות בהתחזקותו הדרמטית של חבר הכנסת איתמר בן גביר.

"שומר מרחק מעשן ורימוני הלם בשכונות במזרח ירושלים הכבושה הוא שלף את אקדחו וקרא למשטרה לירות לעבר פלסטינים שיידו אבנים" דיווחו באתר על הדמות של בן גביר.

עוד דווח כי "חבר הפרלמנט הישראלי האולטרה לאומני נמצא לעיתים קרובות בכל מקום שעשוי להתלקח, ומבקריו טוענים כי הוא שופך דלק בכל מקום כזה".

"כעת מר בן גביר שובה לב צבא של מצביעים צעירים ששמים את אמונם בימין הקיצוני בישראל. הוא מציע להם להיט מפתה של פוליטיקת זהות דתית-לאומית בתוספת חלק אפשרי בשלטון, בעוד המתנגדים הרבים שלו חוששים מעלייתו של דמגוג ​​שעומד לקבל מושב מוערך בממשלה." הוסיפו באתר והרחיבו על כך שמדובר באדם ש"כרת ברית" עם נתניהו שמנסה להגיע לקאמבק.

"בחירות חמישיות תוך ארבע שנים - מה הסיפור של הפוליטיקה הישראלית?!"

באתר CNN מיצו את המשבר הפוליטי בכותרת אחת פשוטה וממצה. באמת מה הסיפור שלנו? אז באתר של הערוץ הפופולארי ניסו להסביר.

אחד האשמים בעיני הערוץ הוא נתניהו: "הוא כיהן כראש ממשלה זמן רב יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה הישראלית, נמצא בעיצומו של משפט שחיתות, ובסך הכל דמות מקטבת. כמה פוליטיקאים מובילים בימין המרכז, שמסכימים איתו אידיאולוגית, מסרבים לעבוד איתו מסיבות אישיות או פוליטיות".

באתר דיווחו כי הסקרים בישראל מנבאים תוצאות "צמודות" במיוחד, ויתכן ונתניהו ישיג את הרוב הנדרש. בנוסף, דיווחו כי מה שמעניין אותנו בישראל - יוקר המחיה, תכנית הגרעין והאלימות הגואה בין ישראלים לפלסטינים.

"ערב אחד לבחירות בישראל - נתניהו מתכנן לחזור"

באתר חדשות מוכר אחר של רשת 'פראנס 24' דווח על הבחירות בישראל ונכתב כי "מנהיג מפלגת הליכוד בן ה-73 כיהן כראש ממשלה זמן רב יותר מכל אחד בתולדות ישראל לפני שהודח ביוני 2021 על ידי קואליציה מפולגת אידיאולוגית שהוקמה על ידי ראש ממשלת המעבר הנוכחי יאיר לפיד.

הברית הזו נמשכה שנה אחת בלבד, והובילה להצבעה ביום שלישי, שבה ינסו נתניהו ובני בריתו להשיג את הרוב הפרלמנטרי בן 61 המושבים בכנסת בת 120 המושבים."

עוד דווח כי "הוא (נתניהו צ"ב) צפוי לפנות גם לימין הקיצוני בראשותו של איתמר בן-גביר, הידוע ברטוריקה האנטי-ערבית הארסית שלו ובקריאותיו המתלהמות לישראל לספח את כל הגדה המערבית הכבושה."

"נתניהו מסתמך על קאמבק באמצעות ברית עם הימין הקיצוני"

באתר 'בלומברג' דווח גם כן על מערכת הבחירות ונכתב כי "עוצמה יהודית של בן גביר עשויה לקבוע את הקואליציה לאחר ההצבעה".

וסקיי ניוז סיכמו בצורה הפשוטה ביותר: "הישראלים מותשים מבחירות שלא נגמרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר