האשמה חמורה

"בחורים ספרדים מקלקלים את הישיבות, שילכו לצבא"

בהפגנת מחאה בעיר אלעד נגד מעצר שלושת בחורי הישיבות בכלא 4 בגין סירובם להתייצב בלשכות הגיוס, האשים הרב יעקב כהן, חתנו של נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, כי "יש אמירות שנאמרו ע"י אנשים מבפנים כי בחורים מעדות המזרח מקלקלים את עולם הישיבות ועדיף רחמנא ליצלן לשלוח אותם לצבא" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד הגיוס (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

אברכים ובני ישיבות התאספו אמש (ראשון) להפגנת מחאה נגד מעצר שלושת בני הישיבות בכלא 4 בגין סירובם להתייצב בלשכות הגיוס, בה נשאו דברים רבנים מעדות המזרח.

הגאון רבי מאיר בן שושן, ראש ישיבת "שערי תבונה" אמר בנאומו כי "ידוע מה שמרן הגרא"מ שך זצ"ל אמר בשנת תשל"ג בכינוס כי כל זמן שהישיבות קיימות, התורה תעמוד בטהרתה. על זה אנו נלחמים שעולם הישיבות ימשיך הלאה בקיומו כמימי קדם".

"אנו קוראים לאחינו התועים, אנא הניחונו לנפשנו, הרי מי כמוכם יודע את המצב של כלל ישראל מול שבעים הזאבים שמנסים לטרפנו רק עולם התורה והישיבות הוא השומר של עם ישראל", הוסיף הרב בן שושן.

במרכז העצרת עמד נאומו של הגאון רבי יעקב כהן מראשי ישיבת "קול יעקב" בביתר, וחתנו של הגאון רבי שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת "פורת יוסף".

"פעמים שניגש לפני העמוד חזן בנוסח אשכנז, לפעמים נגש חזן בנוסח עדות המזרח, אני עומד כאן כאן כשליח ציבור של בני התורה מעדות המזרח",פתח הרב כהן את דבריו, "זה כבר תקופה ארוכה שאני שומע שיש בעדות המזרח שאומרים: זה ויכוח בציבור הליטאי, לא קשור אלינו, אבל האמת היא להיפך, כי זה בעיקר נוגע לבני התורה מעדות המזרח".

"אנחנו בני התורה בעדות המזרח צריכים לדעת שהם מכוונים את המאבק עלינו, יש הרבה בינינו שהם רק דור ראשון בהיכלי הישיבות, יש הרבה שאין להם משפחה תומכת, ולא מוקפים במשפחה חזקה רוחנית וזה נקודה חלשה שלנו. ולכן מרן מורי חמי שליט"א צעק על זה ובכה בישיבת מועצות גדולי התורה, שעלינו הגזירה הרבה יותר קשה", הוסיף.

הרב כהן המשיך ואמר כי "יש עוד נקודה חשובה, בקום המדינה זה היה רק אנשים מבחוץ אבל היום לדאבונינו זה מגיע מבפנים. יש אמירות שנאמרו על ידי אנשים מבפנים כי חס ושלום הבחורים מעדות המזרח מקלקלים את עולם הישיבות ועדיף רחמנא ליצלן לשלוח לצבא, זה דברים שנאמרו והוקלטו ואף אחד לא יסלח על האמירות האלו".

"אחי ורעי, כל אחד יעצום את עיניו ויחשוב, כמה עמל משקיע כל בן תורה מעדות המזרח שמגיע ללא רקע, וכל אחד ישאל את עצמו מי ערב לך שבניך ישארו בהיכל הישיבות..", המשיך הרב כהן בנאומו, "נכון, יש לנו הבטחה כי התורה לא תמוש מישראל אבל השאלה כמה חללים יפלו בדרך אסור להיות שאננים. כמו אחד שנכנס לכפר ערבי האם הוא לא יתפלל ולא יבקש מהקב"ה, ולא יעשה מה שהוא יכול? האם הוא יסמוך על הנס?".

"זכינו בדור הזה", הוסיף הרב יעקב כהן, "למהפך שהוא רק בזכות מסירות הנפש של אבותינו, שכל אחד שואף שבנו ילך לישיבה הקדושה ואף אנשים הכי פשוטים שואפים שבנם ילך לישיבה קדושה, שהבת תינשא עם בן תורה, אבל לפתע יש זמירות חדשות מכל מיני אנשים קלי דעת, מי אומר שכל אחד יש לו את הכח ללמוד?, יש ירידת הדורות, כאילו שצריך לקדש את זה... אנחנו צריכים לשאוף בכל הכח להמשיך את השושלת הזו וכולי האי ואולי... במסירות נפש. וכמו שרבותינו גדולי הדורות זצוק"ל מסרו את נפשם על העמדת עולם הישיבות מרן הגרא"מ שך ומרן החזו"א זצוק"ל".

"אחת הטענות שאני שומע מהציבור כמו שפתחתי שזהו ויכוח בציבור הליטאי אין זה נוגע אלי. אבל האמת היא להיפך. אדרבה אם יש בציבור הליטאי את קבוצת השמרנים והאדוקים, תבדוק את עצמך ותראה לשייך את עצמך לאותה קבוצה", הוסיף.

באשר ליוזמה כי הראיון בלשכת הגיוס ייערך רק עם חיילים, אמר הרב כהן כי "לאחר שהבטיחו הסדר כזה, הלכו מישיבת קול יעקב אוטובוס וחצי ללשכת הגיוס, והביאו אותם במיוחד ללשכת הגיוס בתל השומר כביכול על מנת לקיים את ההסדר שרק חיילים יראיינו אותם. וסיפרו לי בחורים, ואני אומר עדות מכלי ראשון, שלמרות זאת דרשו מהם בלשכה שחיילות יראיינו אותם, וזמן ארוך מאוד הם היו צריכים להתווכח שם ולהתעקש עם החיילות שחיילים יראיינו אותם. בסוף הסכימו רק 4 חיילים לראיין אותם, וכמובן שהשאר נאצלו לחכות שם שעות ארוכות, עד שריאיינו את כולם. ובינתיים הדליקו שם מסכי טלויזיה, שבהם גם שכנוע להתגייס לצבא. אחד הבחורים, ירא שמיים מרבים, ניגש לכבות, ומייד החייל ניגש ומדליק את המסך! הבחור מכבה והחייל מדליק, וכך זה נמשך לאורך זמן! ולחשוב עוד מה היה קורה אם לא היה שם את אותו בחור עקשן שהתעקש לכבות. ואכן שמעתי שראש הישיבה הגר"י עדס שליט"א הורה שאין יותר התייצבות בצבא - אין שום אמון בהם, הם משקרים שוב ושוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר